به گزارش خبرگزاری تسنیم از ساری، روح الله علیزاده عصر امروز در جمع خبرنگاران درباره میزان بازدید گردشگران نوروزی از روستاهای استان اظهار داشت: روستاهای مازندران در ایام نوروز شاهد بسیاری از مسافران و گردشگران است و امسال نیز استقبال خوبی از مواهب الهی و منابع خدادادی شد.

وی افزود: به منظور ایجاد زیرساخت‌های حداقلی در روستاها، منابع طبیعی مسافرخیز و اماکن گردشگرپذیر پیشنهاد می‌کنیم در شهرستان‌ها کمیته روستاهای هدف گردشگری در شهرستان‌ها تشکیل شد.

دبیر کمیته دهیاری‌های ستاد اجرایی ستاد خدمات سفر استان مازندران با بیان اینکه کمیته روستایی کمیته‌ای مهم و اثربخش است، تصریح کرد: در صورت تحقق این امر بودجه‌ها و اعتبارات تخصیص یافته در مسیر توسعه روستا و مناطق گردشگری  به تاسیس نماز خانه، سرویس بهداشتی و حمام اختصاص می‌یابد.

علیزاده بیان داشت: از 26اسفند  تا 12 فروردین 2 میلیون و 960 هزار نفر شب در روستاهای استان اقامت داشتند و همچنین 2 میلیون و 196 گردشگر از روستاهای استان بازدید کردند.

دبیر کمیته دهیاری‌های ستاد اجرایی ستاد خدمات سفر استان مازندران افزود: به علت وجود مناطق دیدنی، امکانات متعدد و مواهب الهی در روستاهای، تراکنش مسافران در همه جای استان تقریبا به صورت یکنواخت بود.

علیزاده با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر اقتصاد مقاومتی،تولید و اشتغال گفت: در عصر کنونی گردشگری محور توسعه است که می توان با حمایت از سرمایه گذاران بخش خصوصی به رونق بوم گردی بپردازیم و در کنار آن ماندگاری معماری، فرهنگ و آداب محلی را حفظ کنیم.

انتهای پیام/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 605514
  • منبع: tasnimnews.com
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.