بشیر نوشت : سال 96 توسط رهبر معظم انقلاب به 'اقتصاد مقاومتی ، تولید و اشتغال' نامگذاری و ایشان از مسئولان و بویژه دولت خواست تمام مساعی خود را در این امر به کار گیرند .
روزنامه بشیر که همواره دغدغه های اقتصادی مردم را انعکاس می داده و تلاش داشته است از طریق مصاحبه ، گزارش و تحلیل های گوناگون کوتاه ترین راههای رونق اقتصاد و اشتغال را به مدیران ارشد استان ، سرمایه گذاران و فعالان اقتصادی معرفی نماید ، با پیام نوروزی رهبری و ریاست جمهوری نیز مشخص گردید که اقتصاد ، تولید و اشتغال اولویت نخست کشور - وبه تبع آن استان – است و هر فردی در هر جایگاهی باید دراین مسیر گامهای موثر بردارد .
استان مازندران از نظر اقلیمی وضعیتی دارد که مناسب ترین نام برای آن ' وضعیت حساس ' است .
طبیعت استان ، خاک مرغوب و منابع آبی آن به گونه ای است که اگر در معرض تهدیدات زیست محیطی ، زباله و آلاینده های شیمیایی قرار بگیرد در مقایسه با طبیعت استان های مرکزی و نواحی نیمه بیابانی ، با سرعت بیشتری واکنش نشان داده و دچار تخریب و فرسایش می شود .
در چنین شرایطی ، صنایع بزرگ هر چند از نظر اقتصادی و اشتغال ، نیاز اول استان است اما می تواند یک تهدید زیست محیطی برای طبیعت استان باشد .
اما صنایع کوچک و متوسط که از نظر ریسک پذیری پایین و از نظر صرفه اقتصادی بالا هستند با شرایط زیست محیطی استان مازندران تناسب و همخوانی دارند و در صورت رعایت استانداردهای مورد نیاز می توانند بی ضرر باشد .
اضافه بر آن ' توریسم و گردشگری ' به عنوان یک صنعت پاک باید در اولویت مدیران ارشد استان باشد .
بنابر نظر کارشناسان ، ایجاد پنج شغل پایدار در بخش صنعت نیازمند رقمی حدود 200 میلیون تومان سرمایه اولیه است ، در حالی که این تعداد فرصت شغلی در بخش گردشگری با سرمایه ای حدود 50 میلیون تومان محقق می گردد .
از دیگر سو طی چند روز اخیر ، اتفاق دیگری در مازندران رخ داد که برگ تاییدی بر ضرورت گسترش و توسعه این صنعت در مازندران بود .
از بیست و هشتم اسفند ماه ستاد اجرایی خدمات سفر استان با حضور ادارات مختلف و در قالب 12 کمیته به ریاست ربیع فلاح جلودار استاندار مازندران ، و دبیری دلاور بزرگ نیا مدیرکل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری مازندران آغاز به کار کرد .
این ستاد با حضور دستگاههای مختلف اجرایی از جمله هلال احمر ، فرماندهی انتظامی ، دانشگاه علوم پزشکی ، اداره کل فرهنگ و ارشاد تلاش کرد ضمن ایجاد فضایی امن در راههای مواصلاتی ، بازارها و نقاط گردشگر پذیر در سراسر استان ، آماری دقیق از تردد مسافران و حضور مهمانان نوروزی در استان را به طور روزانه و متمرکز تهیه کرده و به رصد و آنالیز این آمار بپردازد .
خوشبختانه آماری که تا امروز از ورود مسافران ، حضور گردشگران به صورت شب اقامت در نقاط روستایی و پذیرش مسافران در اقامتگاههای ستاد اسکان نوروزی ادارات آموزش و پرورش شهرستانها و مناطق استان به دست آمد حاکیست استان سبز ما به برکت نعمت های خدادادی ، دریا و جنگل در صدر یک یا دو استان ، مسافرگیر و گردشگرپذیر کشور بوده و اگر حلقه مفقود توریسم یعنی برنامه ریزی هدفمندی که حضور این مهمانان را به رونق اقتصادی استان و افزایش فرصت های شغلی پیوند بزند تدارک دیده شود به هدف رهبر فرزانه انقلاب در سال 96 یعنی ' اقتصاد مقاوتی ، تولید و اشتغال ' نزدیک خواهیم شد .
خبرنگار : رضا غلامی ** انتشار دهنده : حسن فلاحتی
7335/1654
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.