پیش از این نخستین چراغ مدال آوری ورزش مازندران را ' مجید قیدی ' کماندار مازندرانی با کسب مدال نقره آسیایی تایلند در روز پنجم فروردین روشن کرده بود .
رئیس هیات کاراته مازندران در این خصوص یکشنبه شب به خبرنگار ایرنا گفت که فاطمه چالاکی ملی پوش وزن منهای 55 کیلوگرم کاراته بانوان ایران امروز در سومین و آخرین روز از سومین مرحله لیگ جهانی کاراته در سال 2017 موسوم به کاراته وان در شهر دبی کشور امارات، با شکست همه رقبای خود به نشان باارزش طلا دست یافت.
علی سلطانی افزود: چالاکی، پس از اینکه در گام نخست مقابل 'سوک وونگ' از ماکائو به پیروزی رسید، با نتیجه یک بر صفر از سد 'یون تریو وین' دارنده نشان برنز جهان، طلای بازیهای آسیایی و دو طلا، یک نقره و 2 برنز کاراته وان از چین تایپه گذشت.
وی افزود: این کاراته کا مازندرانی در ادامه مقابل 'یوما توکان' از ترکیه با نتیجه 2 بر صفر به برتری رسید و با شکست 'استرا کوکاردا' از اندونزی به مرحله نیمه نهایی راه یافت ودراین مرحله در مصاف 'زهره برزگر' دیگر ملی پوش اعزامی ایران دراین مسابقات رفت و با وجود تساوی یک بر یک در امتیاز سنشو به پیروزی رسید و به فینال راه یافت.
رییس هیات کاراته مازندران گفت : چالاکی در دیدار پایانی به مصاف 'والریا فینا شکبا' از روسیه رفت و نفر سوم کاراته وان 2016 دبی را با نتیجه 2 بر صفر مغلوب کرد و با شایستگی مدال طلای وزن منهای 55 کیلوگرم را به گردن آویخت.
چالاکی پیش از این در کاراته‌ وان ترکیه 2012 و ژاپن 2014 به ترتیب به مدال برنز و نقره رسیده بود.
مازندران با سه کاراته کا دربخش بانوان دراین مسابقات حضور داشت.
تیم اعزامی کاراته مردان و زنان ایران در جدول رده بندی سومین مرحله لیگ جهانی کاراته درسال 2017 در شهر دبی کشور امارات موفق به کسب سه مدال طلا و 4 برنز در بخش کاتای انفرادی شدند.
ورزشکاران مازندرانی در سال 95 درمجموع حدود 400 نشان های طلا، نقره وبرنز از مسابقات المپیک وپارالمپیک ریو، مسابقات جهانی وآسیایی وبین المللی کسب کردند که حدود 100نشان بیشتر از سال قبل از آن بوده است.
خبرنگار: مهدی غلامی ** انتشار دهنده : حسن فلاحتی
7327/1654
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.