داوود تقی نیا روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا هدف از اجرای این طرح را تعمیم و گسترش مهارت های کار با رایانه برای سوادآموزان دانست .
وی همچنین از اجرای طرح آموزش عملی نماز با عنوان ' کلید بهشت ' به صورت فراگیر در سال جاری خبر داد و گفت : از همه فرصت ها و ظرفیت ها برای جلب مشارکت و اجرای صحیح این طرح استفاده خواهد شد.
او شمار سواد آموزان مازندران را 10 هزار و 791 نفر اعلام کرد و افزود : این در حالیست که ابلاغیه وزارت آموزش و پرورش برای سال جاری 10 هزار تن بوده است.
تقی نیا گفت : پنج هزار و 133 نفر از این سواد آموزان در سال جاری برای اولین بار ، چهار هزار و 662 تن سواد آموز دردوره انتقال (معادل ششم ابتدایی) و 996 نفر نیز زیر پوشش دوره تحکیم سواد آموزی قرار گرفتند.
او سواد آموزی را شامل سه بخش واجب التعلیم، انتقال و تحکیم دانست و افزود : آموزش و پرورش مازندران بر اساس آخرین آمار در این زمینه حائز رتبه نخست کشوری است.
معاون آموزش و پرورش مازندران همچنین گفت : با اجرای طرح با سواد کردن اولیای بیسواد طی سال های 94 و 95 ، تاکنون با مشارکت و همکاری مدیران مدارس و معلمان سه هزار و 280 نفر از اولیای بیسواد دانش آموزان تعیین وضعیت ، شناسایی و تحت پوشش قرار گرفتند.
وی به تاسیس و راه اندازی چهار مرکز یادگیری محلی در ساری (ناحیه 1 و2)، آمل و قائمشهر اشاره کرد و افزود : علاوه بر سوادآموزی ، مهارت های اساسی و حقوق شهروندی در این مراکز آموزش داده می شود.
تقی نیا به 105 نفر از چهره های موفق استان از حوزه سواد آموزی اشاره و خاطر نشان کرد:آنان با دریافت مدارک دیپلم تا دکترا به جمع افراد باسواد جامعه پیوستند و تاثیر بسزایی در رشد و بالندگی جامعه دارند.
خبرنگار:زهره کرمی**انتشار دهنده: حسن فلاحتی
7330/1654
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.