احمد حسین زادگان روز سه شنبه درگفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود : در مجموع برای چهار شهر ساری، کیاسر، فریم و هولار در شهرستان ساری 226 نفر داوطلب نامزدی شده اند.
وی تعداد داوطلبان زن برای عضویت در شوراهای اسلامی شهرهای شهرستان ساری را 19 نفر و برای روستاها حدود 82 نفر اعلام کرده است.
حسین زادگان گفت : در مجموع برای انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستای شهرستان ساری مرکز مازندران 2 هزار و 336 داوطلب ثبت نام کردند که 2 هزار و 110 نفر داوطلب شوراهای اسلامی روستایی هستند.
فرماندار شهرستان ساری مشارکت مردم در انتخابات را از مولفه های اصلی برای این رویداد سیاسی در کشور دانست و گفت که مشارکت گسترده مردم در انتخابات، در گستره بین المللی قابل توجه است و رسانه های مختلف جهان، این حضور را رصد می کنند.
حسین زادگان اظهار داشت : باید با اجرای دقیق قانون انتخابات از سوی دست اندرکاران این رویداد مهم سیاسی در کشور ، بستر را برای مشارکت گسترده مردمی در انتخابات فراهم کنیم.
وی اضافه کرد : صیانت از آرا، وظیفه برگزارکنندگان انتخابات است و با کسانی که از قانون تخطی کنند به شدت برخورد می شود.
انتخابات پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا همزمان با دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری 29 اردیبهشت سال 96برگزار می شود.
در مازندران 18 هزار و175 نفر برای انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا ثبت نام کردند و بررسی صلاحیت داوطلبان نیز از امروز در هیات های اجرایی شروع و به مدت 10 روز نیز ادامه خواهد داشت.
پس از پایان بررسی صلاحیت داوطلبان در هیات های اجرایی، پرونده داوطلبان برای بررسی نهایی به هیات نظارت ارسال می شود.
طبق قانون نمایندگان مجلس شورای اسلامی ناظران انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در استان ها هستند.
خبرنگار : حسین فلاحتی ** انتشار دهنده : حسن فلاحتی
6982/1654
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.