علی غلامی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود : این میزان بازدید کننده از مجتمع فرهنگی موزه ای ، بیانگر رشد 100 درصدی بازدیدکنندگان نسبت به مدت مشابه سال گذشته است.
وی ادامه داد : گردشگران خارجی از کشورهای عراق، عمان ، بحرین ، ،‌روسیه ، فرانسه ، آلمان و دیگر کشورها بودند.
رئیس مجتمع فرهنگی موزه ای شهدای رامسر خاطر نشان کرد : افزایش میزان بازدید کننده از مجتمع موزه ای شهدای رامسر به خاطر افتتاح موزه عاج فیل در این مجتمع بوده است.
نخستین موزه عاج فیل ایران و خاورمیانه با به نمایش گذاشتن 300 اثر بسیار شاخص در زمینه هنر تراشکاری بر روی عاج فیل از تمامی زیستگاه های فیل دنیا در 24 اسفندماه سال گذشته افتتاح شد.
موزه منحصر بفرد عاج فیل در ساختمان 2 طبقه و با زیر بنای 578 متر مربع و با داشتن سه سالن شامل تندیس های انسانی،‌ غیر انسانی، مجسمه های ساخته شده و مبلمان و جنگ افزارهای تزئین شده با عاج فیل در این مجتمع به نمایش گذاشته شده است.
رئیس مجتمع فرهنگی موزه ای شهدای رامسر همچنین از افتتاح نمایشگاه عکس و اسناد املاک خاندان پهلوی در شمال کشور برای نخستین بار بعد از انقلاب اسلامی در این مجتمع در کشور خبر داد و گفت: در این نمایشگاه 40 عکس و سند مربوط به دوران قبل از پیروزی انقلاب اسلامی به نمایش گذاشته شده است که مورد استقبال بازدیدکنندگان قرار گرفت .
غلامی اظهار داشت: امسال نیز برای راحتی گردشگران پارگینگی به ظرفیت 200 خودرو برای بازدیدکنندگان پیش بینی شده است.
مجتمع فرهنگی موزه ای شهدای رامسر برای بازدید مسافران و گردشگران همه روزه تا 13 فروردین یکسره ازساعت 9 صبح تا 20 و 30 دقیقه شب باز است.
سال گذشته 400 هزار نفر از این موزه بازید کردند که حدود 40 هزار گردشگر خارجی بودند.
مجتمع فرهنگی موزه ای شهدای رامسر در سال 1316 هجری شمسی به دستور پهلوی اول به عنوان استراحتگاه سلطنتی در زمین شش هکتاری بنا شد که با احیای بناهای دیگر و اضافه شدن موزه های عاج ایران، مردم شناسی شمال ایران و باغ بامبو و چشمه قدیمی موزه و حمام قدیم به 12 هکتار افزایش یافت و بیش از یک هزارشی و اثر موزه ای در آن نگهداری می شود.
خبرنگار: سیدمحمد اکبرموسوی ** انتشار دهنده : حسن فلاحتی
1295/ 1602/1654
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.