به گزارش خبرنگار ایرنا ، مرتضی شکوهی روز دوشنبه در جلسه ستاد اجرایی خدمات سفر مازندران در ساری افزود : طرح یک فوریتی مجلس برای برداشت این مبلغ در مجلس شورای اسلامی مطرح شده است که با تصویب آن ، گردشگری روستایی با تاکید بر اشتغال ، حرکت و پویایی ویژه ای خواهد یافت.
وی ادامه داد : در این طرح ، توسعه و رونق گردشگری روستایی و صنایع دستی مرتبط با آن مورد نظر است .
** حمایت از بازرگانی صنایع دستی
مدیرکل امور مجلس سازمان میراث فرهنگی کشور از اجرای طرح حمایت از فعالان صنایع دستی با تاکید بر حوزه بازرگانی به عنوان برنامه دیگر دولت در سال جدید یاد کرد.
شکوهی ابراز امیدواری کرد که با اجرای این طرح های حمایتی ، اقتصاد گردشگری و صنایع دستی به عنوان اقتصاد اول استان های مطرح همچون مازندران قرار گیرد .
** افزایش رضایتمندی مسافران نوروزی در مازندران
مدیرکل امور مجلس سازمان میراث فرهنگی همچنین گفت که بر اساس نظرسنجی های انجام شده از مسافران نوروزی در مازندران ، میزان رضایتمندی از خدمات در این استان امسال افزایش یافته است .
وی افزود : این افزایش رضایتمندی به طور قطع ناشی از ارتقای کیفیت ارائه خدمات به مسافران نوروزی در این استان بوده است .
شکوهی با اشاره به حضور خیل عظیم مسافران نوروزی در مازندران ، گفت : همان طور که جاذبه های طبیعی از جمله جنگل و دریا باعث شده تا هموطنان را به این استان بکشاند ، استقبال خوبی برای بازدید از بناهای تاریخی و موزه های استان نیز صورت گرفته گرفته است .
مدیرکل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری مازندران نیز در این جلسه گفت : کمیته های 12 گانه ستاد اجرایی خدمات سفر ارائه دهنده خدمات و برنامه های مختلف به دنبال فراهم آوردن محیط با صفا برای مسافران بودند .
دلاور بزرگ نیا افزود : کمیته فرهنگی با اجرای برنامه های فرهنگی قبل از تحویل سال نو همچون نوروز خوانی و کنسرت های مختلف ، فرصت مناسبی و پرنشاطی را برای پرکردن اوقات فراغت گردشگران ایجاد کردند .
وی از برپائی نمایشگاههای صنایع دستی به عنوان دیگر اقدام ستاد اجرایی خدمات سفر مازندرن یاد کرد و گفت که در تعطیلات نوروزی امسال 12 نمایشگاه برپا شده و هنرمندان 20 استان کشور در آنها آثار خود را به نمایش گذاشته اند.
در تعطیلات نوروزی پارسال هشت نمایشگاه صنایع دستی در مازندران برپا شده بود.
مدیرکل میراث فرهنگی مازندران رویکرد اصلی در برپایی این نمایشگاهها را کاربردی کردن تولیدات صنایع دستی دانست و گفت : امسال توجه ویژه تری به این مقوله با توجه به ارتباط داشتن آن با اقتصاد مقاومتی و شعار سال صورت گرفته است.
بر اساس آمار ستاد خدمات سفر مازندران تاکنون بیش از 6 میلیون نفر شب اقامت مسافران نوروزی در مازندران ثبت شده است.
خبرنگار : فاطمه قنبری قادیکلایی ** انتشار دهنده : حسن فلاحتی
2096/1654
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.