به گزارش خبرنگار ایرنا ، علی نبیان روز دوشنبه در جلسه ستاد اجرایی خدمات سفر مازندران در ساری رتبه استان را در این زمینه در میان استان های کشور دوم اعلام کرد.
وی گفت : ثبت این تعداد تردد جاده ای نشان می دهد که بارش برف و باران در دور نخست تعطیلات نوروزی امسال با وجود غافلگیر کردن گردشگران ، بر حضور آنان در استان تاثیر منفی نداشته است .
معاون امور عمرانی استاندار مازندران یکی از علل استقبال گردشگران و مسافران نوروزی برای سفر به این استان را ناشی از ارائه خدمات اثرگذار عوامل ستاد اجرایی خدمات سفر برشمرد .
وی گفت : دستگاههای اجرایی عضو این ستاد به گونه ای عمل کرده اند که مسافران بدون هیچ دغدغه ای سفری خوش را در استان داشته باشند .
او افزود : اعضای ستاد اجرایی خدمات سفر مازندران بدون وقفه و پرتلاش به دنبال ارائه خدمات مطلوب تر به مسافران نوروزی هستند تا آنان خاطره خوش سفر به استان را تجربه کنند .
** افزایش هشت درصدی
نبیان از افزایش هشت درصدی حضور مسافران نوروزی در مازندران خبر داد و گفت که از 26 اسفند تاکنون 6 میلیون و 939 هزار و 588 نفر شب اقامت مسافران نوروزی در این استان ثبت شده است .
وی با اشاره به فعالیت 2 هزار و 217 دهیار در استان مازندران ، افزود : یکی از انگیزه های مهم گردشگران برای سفر به مازندران ، استفاده از ظرفیت اقامتگاههای بوم گردی در این استان است که در چند سال اخیر بویژه سال گذشته و امسال مورد توجه قرار گرفته است.
سخنگوی ستاد اجرایی خدمات سفر مازندران گفت : ثبت یک میلیون و 249 هزار و 800 نفر شب اقامت مسافران نوروزی در روستاهای مازندران نشان دهنده اقبال فراوان آنان به اقامتگاههای نوظهور و سنتی استان است .
وی اضافه کرد : مسافران نوروزی که مازندران را مقصد سفر خود انتخاب می کنند علاوه بر دیدن جنگل و دریا ، حضور در روستاهای استان با جاذبه و زیبایی های خاص خود را مورد نظر دارند .
** کاهش 41 درصدی مرگ و میر تصادفات
معاون استاندار مازندران همچنین گفت که بر اساس گزارش پزشکی قانونی استان ، میزان مرگ و میر ناشی از تصادفات جاده ای در این استان در نوروز امسال نسبت مدت مشابه سال قبل حدود 41 درصد کاهش یافته است .
خبرنگار : فاطمه قنبری قادیکلایی ** انتشار دهنده : حسن فلاحتی
2096/1654
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.