رئیس اداره حفاظت محیط زیست نوشهر روز یکشنبه به خبرنگار ایرنا گفت : ماموران این اداره در 2 عملیات غافلگیرانه این شکارچیان را در چند روز گذشته دستگیر کردند.
کامبیز محسن سلطانی افزود : پنج نفر از این شکارچیان به همراه یک قبضه اسلحه دو لول و فشنگ های چهار پاره در منطقه جنگل ماشلک نوشهر شناسایی و دستگیر شدند.
وی ادامه داد : سه نفر دیگر هم جمعه شب به همراه یک تفنگ کمرشکن و فشنگ های چهار پاره در منطقه بالادست جنگل ماشلک نوشهر به دام قانون افتادند.
به گفته محسن سلطانی ، این افراد به همراه پرونده تنظیمی تحویل مراجع قضایی شهرستان شدند.
رئیس اداره حفاظت محیط یست نوشهر همچنین با اشاره به ممنوعیت ماهی گیری در دهانه های رودخانه به دلیل فصل تخم ریزی گفت : در یک هفته گذشته 25 تور ماهی گیری در دهانه رودخانه های این شهرستان جمع آوری شد.
وی افزود : همچنین 2 رشته دام بزرگ ماهی گیری به طول 50 متر جمع آوری شد.
رئیس اداره حفاظت محیط زیست چالوس نیز به ایرنا گفت: در نوروز امسال ماموران حفاظت محیط زیست چالوس یک شکارچی را به همراه یک تفنگ در منطقه سرچشمه چالوس دستگیر کردند.
ابوالقاسم محمدپور افزود : در این مدت نیز 13 تور صیادی غیر مجاز از رودخانه های سرد آبرود و چالوس جمع آوری شد.
امیررضا تونی، رئیس اداره حفاظت محیط زیست نور نیز به ایرنا گفت: با تلاش نیروهای این اداره در ایام نوروز هشت بند چوبی به همراه 70 متر سیم توری و 2 عدد کرفا در رودخانه های هاشم رود، سبزه رود، حاجی ماه رود و ایزدشهر شهرستان نور تخریب و جمع آوری شد.
برابر قانون حفاظت از گونه های ارزشمند آبزی در دریا و رودخانه ها تا شعاع حدود 500 متری برعهده اداره شیلات است و نباید اجازه دهد این نوع از گونه ها که زمان تخم ریزی آنها در رودخانه ها در آب های شیرین است از سوی عده ای از افراد سودجو و فرصت طلب صید شود.
کارشناسان و صاحب نظران نیز چنین اقدامی از سوی صیادان را به تعبیری نسل کشی این نوع از ماهیان دراین مناطق می دانند و با ابراز نگرانی از چنین وضعیتی تاکید دارند تولید مثل طبیعی ماهی سفید در دریای خزر دچار اختلال شده و این عامل سبب شده تا نسل ماهی سفید در معرض انقراض قرار گیرد.
سردآبرود ، چالوس ، کجور ، خیررود ، ماشلک و نمک آبرود از رودخانه های دارای ارزش شیلاتی مازندران در شهرستان های نوشهر و چالوس هستند.
خبرنگار : سیدمحمد اکبرموسوی ** انتشار دهنده : حسن فلاحتی
1295/1602/1654
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.