روح الله علیزاده روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا مستقر در ستاد اجرایی خدمات سفر مازندران افزود : با این افزایش حدود 6 برابری روستاهای هدف گردشگری امکان و ظرفیت پذیرش مسافران در روستاهای مازندران افزایش می یابد .
وی ادامه داد :این روستاها با تمهیدات اندیشیده شده با همکاری دهیاران از جمله ایجاد ظرفیت برای پذیرش مسافران ، به عنوان روستای گردشگری به گردشگران معرفی شدند .
دبیر کمیته دهیاری ستاد اجرایی خدمات سفر مازندران با اشاره به نوپا بودن این کمیته در ستاد سفر استان ، گفت : از سال 94 این کمیته فعالیت خود را برای آماده سازی فضای روستاها برای پذیرش و اقامت مسافران آغاز کرده است .
وی افزود : در سال 94 تعداد 2 میلیون و 900 هزار نفر شب اقامت مسافران نوروزی در روستاهای مازندران ثبت شد که این رقم در نوروز سال گذشته 10 درصد افزایش یافته است .
علیزاده پیش بینی کرد که با توجه به افزایش تعداد روستاهای هدف گردشگری مازندران تعداد بیشتری مسافر نوروز سال 96 در روستاها اقامت بکنند .
وی ادامه داد : کمیته دهیاری های ستاد اجرایی خدمات سفر مازندران با همکاری و مشارکت 56 بخشداری ، 2 هزار و 100 دهیاری و هفت هزار و 300 شوراهای اسلامی روستاهای در استان فعالیت می کنند .
به گفته دبیر کمیته دهیاری ستاد اجرایی خدمات سفر مازندران بیش از 60 واحد اقامتی دارای مجوز در روستاهای استان فعالیت دارند .
وی افزود : با جذب سرمایه گذار و ایجاد بوم گردی در روستاهای مازندران فرصت و ظرفیت اشتغال در این فضاها ایجاد می شود .
نوروز سال گذشته بیش از 30 درصد مسافرانی که به مازندران آمدند در روستاها اقامت کردند .
حدود 12 میلیون نفر شب اقامت مسافران در نوروز سال 95 ثبت شد .
مازندران سه هزار و 200 روستا و آبادی دارد .
خبرنگار : فاطمه قنبری قادیکلایی ** انتشار دهنده : سید محسن حسن نیا
2096.1899
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.