محسن رضوی نیا روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود : با توجه به اهمیت و نقش مشارکت اجتماعی در مبادلات اقتصادی باید تمامی برنامه های اقتصاد مقاومتی با حضور فعال مردم اجرایی شود.
وی تصریح کرد: در این راستا خرید کالاهای تولید داخل از سوی قشرهای مختلف موجب حمایت و موفقیت در اجرای اقتصاد مقاومتی خواهد شد.
رضوی نیا خاطر نشان کرد: با خرید کالای ایرانی علاوه بر کاهش وابستگی ها و جلوگیری از خروج ارز از کشور، خود اتکایی تولیدات داخلی و توسعه و کیفیت آن را موجب خواهیم شد.
این استاد دانشگاه مهم ترین دستاورد اقتصاد مقاومتی را افزایش اشتغالزایی عنوان کرد و گفت : در حال حاضر با توجه به افزایش تعداد جوانان جویای کار در جامعه ، باید با خرید کالاهای ایرانی میزان اشتغالزایی در واحدهای تولیدی کشور نیز افزایش یابد.
وی افزود : هچنین ، آسیب های برگرفته از نوسانات بازارهای نفتی دنیا و معادلات سیاسی نیز به شدت کاهش خواهد یافت .
استاد دانشگاه فرهنگیان با بیان اینکه کالاهای ایرانی باید قابل رقابت با کالاهای دیگر کشورها باشد ، گفت : به دنبال این موضوع انگیزه خرید مردم به کالای ایرانی افزایش خواهد یافت ضمن اینکه دستگاه های نظارتی نیز برنامه ریزی دقیق تری برای جلوگیری از ورود کالاهای قاچاق در کشور داشته باشند.
رضوی نیا مشارکت اجتماعی را یکی از مولفه های مهم رقابت پذیری در اقتصاد کشورهای دنیا دانست و اظهار داشت : باید فرهنگ سازی لازم برای افزایش مشارکت اجتماعی در خرید تولیدات داخلی مد نظر گیرد و رسانه ها می توانند با افزایش اعتماد سازی در بین افراد جامعه در این راستا نقش موثری ایفا کنند.
وی افزود: با رونق بازار تولیدات و فروش محصولات ایرانی علاوه بر افزایش سرمایه گذاری در کشور شاهد افزایش کیفیت کالاها و رقابت واحدهای تولیدی و کاهش دلالی و پویایی اقتصاد خواهیم بود.
جمعیت 80 میلیونی ایران تنها 22 میلیون شاغل هستند و نرخ مشارکت اقتصادی در کشور 39 درصد است این درحالی است که نرخ مشارکت اقتصادی در کشورها که اقتصاد رو به رشدی دارند بیش از 45 درصد است.
خبرنگار: سیدمحمد اکبرموسوی ** انتشار دهنده : حسن فلاحتی
/1295/ 1602/1654
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.