به گزارش خبرنگار ایرنا ، محمداسماعیل امامزاده روز یکشنبه در آئین آغاز به کار دفتر نمایندگی آستان قدرس رضوی در مازندران افزود : در حال حاضر بر اساس آمارهای رسمی 10 درصد از سادات کشور در استان مازندران سکونت دارند.
وی با استناد به آمار سرشماری سال جاری جمعیت سادات مازندران را 620 هزار نفر اعلام کرد.
مازندران حدود سه میلیون و 300 هزار نفر جمعیت دارد.
سرپرست نمایندگی آستان قدس رضوی در مازندران گفت که از مجموع جمعیت سادات ساکن مازندران
بیش از 315 هزار نفر مرد و بقیه زن هستند.
** موقوفات آستان قدس در مازندران
سرپرست نمایندگی آستان قدس در مازندران همچنین گفت که در این استان 18 مورد وقف آستان قدس رضوی ثبت و شناسایی شده است که از این تعداد 6 مورد دارای سند هستند .
وی افزود : جای تعجب دارد پس از انقلاب اسلامی تنها سه مورد وقف در استانی با تاریخ معنوی مازندران ثبت شده و این نشان از فعالیت فرهنگی ناکافی در زمینه وقف در این خطه شمال کشور دارد .
امامزاده اظهار داشت : هدف تولیت آستان قدس رضوی ، کاربردی کردن عایدات موقوفات هر استان در همان استان برای کمک به محرومان و ایجاد امکانات زیارت است.
مازندران پیش از این فاقد نمایندگی مستقل آستان قدس رضوی بود و امور موقوفات این استان هم زیر مجموعه اداره املاک و اراضی آستان قدس رضوی گلستان و مازندران اداره می شد.
در مراسم آغاز به کار نمایندگی آستان قدس رضوی در ساری نماینده ولی فقیه در مازندران و معاون امور حقوقی و موقوفات آستان قدس رضوی حضور داشت .
** زیارت هدف اصلی آستان قدس رضوی
معاون امور حقوقی و موقوفات آستان قدس رضوی هم در این مراسم گفت : بالاترین و اولین اولویت فعالیت نمایندگی های استانی آستان قدس ، زیارت و زائر است و تمام اهداف و فعالیت های این سازمان هم با محوریت زیارت ترسیم و اجرا می شود .
حجت الاسلام رضا دانشور افزود : همه استعداد و فعالیت نمایندگی استان های آستان قدس باید در جهت تسهیل ، تشویق و برطرف کردن موانع زیارت در همه ابعاد باشد .
وی شناسایی محرومان و کمک به آنان برای تشرف را از دیگر وظایف و سرمشق های این نمایندگی ها دانست و گفت : نباید فعالیت ما محدود به افراد محروم که تا کنون به زیارت نرفته اند ، باشد ، بلکه باید به طور مستمر فرهنگ زیارت را زنده نگه داشت .
داشنور همچنین با اشاره به هزینه های موجود در حمایت از محرومین برای تشرف به زیارت امام هشتم (ع) ، گفت : موقوفات بارگاه امام رضا (ع) قدمت و سابقه هزار ساله دارد و تا کنون هیچ مشکلی از نظر تامین مالی برای زیارت نداشته و نداریم .
خبرنگار : رضا غلامی ** انتشار دهنده : حسن فلاحتی
7335/1654
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.