به گزارش خبرنگار ایرنا ، قاسم جان بابایی روز یکشنبه در نشست مشترک فرماندار و مسئولان به منظور بررسی وضعیت بیمارستان رامسر افزود : دانشگاه علوم پزشکی مازندران از رامسر تا گلوگاه با دیدی واحد نگاه می کند و همواره تلاش دارد تا امکانات درمانی مناسب در تمامی شهرستان های استان برای مردم فراهم شود.
وی گفت : رامسر به دلیل موقعیت ممتاز گردشگری در زمینه سلامت از ظرفیت های خوبی برخودار است به همین منظور زیرساخت های خوبی در بیمارستان امام سجاد (ع) این شهر در حال اجراست.
او افزود : جانمایی سی تی اسکن پیشرفته در این بیمارستان انجام شده و قرار است این دستگاه با اعتباری بالغ بر 2 میلیارد و700 میلیون تومان پس از نوروز سال 96 نصب شود.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران با اشاره به کمبود پزشکان متخصص در این شهرستان گفت : تلاش می شود تا هر چه زودتر کمبود پزشکان عمومی و متخصص در اورژانس بیمارستان رامسر برطرف شود.
فرماندار رامسر هم در این نشست کسب رتبه اول کشور در طرح نظام سلامت از سوی دانشگاه علوم پزشکی مازندران را تبریک گفت و اظهار داشت : بیمارستان رامسر با امکانات شهرستانی اما خدمات ملی ارائه می کند و لازم است با توجه به حضور بیش از پیش گردشگران در این شهرستان نگاه ویژه ای به این بخش شود.
محمد آزاد بیان داشت: رامسر در طول سال میزبان میلیون ها گردشگر داخلی و خارجی است و باید زیر ساخت های آن نیز متناسب با جمعیت شناور فراهم شود.
وی بیان داشت:یکی از نیازهای حوزه سلامت شهرستان رامسر افزایش پزشکان عمومی و متخصص در اورژانس است چرا که این تعداد پزشکان جوابگوی نیاز بیماران مراجعه کننده در ایام تعطیلات خصوصا نوروز نیست.
آزاد وی با اشاره به پروژه واحد بین الملل دانشگاه علوم پزشکی مازندران در رامسر گفت: تسریع در تکمیل این پروژه از خواسته های جدی مسئولان این شهرستان است که امیدواریم در آینده به نتیجه برسد.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران پس از این جلسه از پروژه های واحد بین الملل، اورژانس، کلینیک تخصصی، مرکز غربالگری غرب استان بازدید کرد.
بیمارستان امام سجاد (ع) رامسر در زمینی به مساحت ۲۳ هکتار با زیر بنای ۱۵ هزار متر مربع در سال ۱۳۴۲ ساخته شده است.
بیمارستان امام سجاد رامسر دارای ۲۰۰ تخت فعال که به بیماران خدمات ارائه می کند.
این بیمارستان دارای ۴۴ متخصص در رشته های مختلف پزشکی بوده که شامل بخش های داخلی - اطفال - ارتوپدی - قلب و عروق - آی سی یو - سی سی یو - داخلی مغز و اعصاب - عفونی - زنان – ارولوژی( کلیه و مجاری ادراری ) - گوش و حلق و بینی و ... است .
واحد بین الملل دانشگاه علوم پزشکی مازندران هم در سال 1387 در رامسر تاسیس شده و در 2 رشته داروسازی و پزشکی دانشجو می پذیرد.
در حال حاضر 600 دانشجو در این واحد مشغول تحصیل هستند و تاکنون نیز دو گروه داورسازی و یک گروه پزشکی از این واحد فارغ التحصیل شدند.
ساختمان 12 هزار مترمربعی پشت بیمارستان امام سجاد رامسر که قدمت 40 ساله دارد به این واحد اختصاص یافت که 6هزار 800 متر مربع از این فضا در حال نوسازی و بهسازی است .
برای نوسازی و بهسازی این فضا 2 میلیارد تومان اعتبار ملی مصوب شده ضمن اینکه بر اساس مصوبه هیات امنا سالانه نیز 20 درصد دیگر برای تکمیل این پروژه اختصاص داده می شود.
خبرنگار : عباس احمدی ماچیانی ** انتشار دهنده : حسن فلاحتی
1654/1602/7515/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.