سرای صنایع دستی بانوان در ساری روز شنبه با حضور معاون سیاسی ، امنیتی و انتظامی استاندار مازندران فعالیتش را آغاز کرد.
این مجموعه با همکاری مجموعه مدیریت بازار ترکمن ساری در 16 غرفه برپا شده است .
علیرضا یونسی معاون سیاسی استاندار مازندران در این مراسم با اشاره به این که تقویت اشتغال در کاهش آسیب های اجتماعی بسیار موثر است ، گفت : در این راستا و به منظور توانمند سازی زنان ، سرای صنایع دستی بانوان در محل بازار امام رضا (ع) ساری افتتاح شد.
وی با اعلام این که در فاز نخست 16 باب از این واحدها به بانوان و جویندگان اشتغال اختصاص یافت و به این تعداد افزوده خواهد شد، افزود : در سرای صنایع دستی بانوان ساری ، صنایع دستی بومی استان و کشور و صنایعی نظیر لاک تراشی ، گلیم بافی ، جاجیم بافی ، سفال گری ، فرش دست باف ، ترمه دوزی ، ظرو ف مسی و دیگر دست ساخته های بانوان عرضه می شود.
مدیر کل امور بانوان و خانواده استانداری مازندران هم در این باره به خبرنگار ایرنا گفت : سرای صنایع دستی بانوان شهرستان ساری در بلوار امام رضا (ع) در بازار ترکمن این شهر تعبیه شده است .
مریم جمشیدی افزود : با همکاری و حمایت مدیریت این بازار و واگذاری رایگان 16 باب مغازه ، از این پس بانوان تولید کننده و هنرمند مازندرانی صاحب محلی ثابت و دائمی برای فروش محصولاتشان شده اند.
وی ادامه داد : با اولویت توجه به صنایع دستی مازندران ، بانوان فعال در واگذاری فضا برای فروش محصولاتشان در این سرا در اولویت قرار دارند .
به گفته مدیر کل امور بانوان و خانواده استانداری مازندران ، با رایزنی های صورت گرفته با مدیریت بازار ترکمن ساری ، تعداد مغازه ها برای فروش تولیدات بانوان به 30 باب افزایش می یابد .
جمشیدی داشتن فضای ثابت عرضه و فروش تولیدات را مطالبه مهم و همیشگی بانوان مازندران دانست و ادامه داد : متاسفانه تاکنون در این خصوص همکاری لازم از سوی نهادهای مرتبط از جمله شهرداری صورت نگرفته است.
وی گفت که امسال بازارچه دائمی فروش تولیدات بانوان مازندران در بابلسر و تنکابن با بهره گیری از ظرفیت های بخش خصوصی راه اندازی شد و بازارچه دیگر بزودی در آمل راه اندازی می شود .
جمشیدی از نهادهای ذیربط در این خصوص خواست تا برای راه اندازی این بازارچه ها به منظور فراهم کردن فضای مناسب برای فروش محصولات و تولیدات بانوان همکاری کنند .
مازندران بیش از 3 میلیون و 200 هزار نفر جمعیت دارد که نیمی از آنان را بانوان تشکیل می دهند .
در دولت یازدهم برای رفع مشکلات اشتغال 300 بانوی این استان 60 میلیارد ریال تسهیلات صندوق کارآفرینی و امید پرداخت شد .
خبرنگار : فاطمه قنبری قادیکلایی ** انتشار دهنده : حسن فلاحتی
2096/1654
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.