محمد اسماعیل ابراهیم زاده روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود : این کار را شرکت ' لینده ' آلمان ، ' سوجیتس ' ژاپن با همکاری شرکت ' او تی سی ' ایران انجام می هند.
وی گفت که این شرکت ها با همکاری یکدیگر کارخانه مایع ‌سازی گاز طبیعی در مازندران ایجاد می کنند و هر کدام بخشی از کار را انجام خواهند داد.
مدیرعامل شرکت گاز مازندران گفت که این طرح برای اولین ‌بار در کشور برای استفاده از گاز ' ال ان جی ' و ' مینی ال ان جی ' جهت گازرسانی به مناطق دور دست در مازندران طراحی شده است.
وی توضیح داد : مطالعه شبکه گذاری و نصب علمک در شهرها و روستاهای کوهستانی از جمله ' بلده ' شهرستان نور ، ' کجور ' و ' پول ' شهرستان نوشهر و ' لاریجان ' شهرستان آمل انجام شده است.
ابراهیم زاده افزود : در این طرح گاز طبیعی در ایستگاه مورد نظر تبدیل به مایع می شود و پس از حمل به مناطق مشخص شده ، دوباره در فرایندی به گاز طبیعی تبدیل و به شبکه انتقال محلی جهت استفاده عمومی تزریق می شود.
وی ادامه داد : بر اساس برنامه ، هر پنج روز یک بار گاز مایع شده به مناطق مورد نظر حمل و در لوله ها تزریق می شود.
مدیرعامل شرکت گاز مازندران گفت : فناوری این طرح را شرکت های آلمانی و ایرانی تامین می کنند و ساخت کارخانه هم ظرف حداکثر سه سال به بهره برداری می رسد.
ابراهیم زاده اجرای این طرح را با توجه به اهمیت محیط زیست و حفاظت از جنگل های استان های شمالی دارای اهمیت زیاد دانست ، و افزود : گاز رسانی به 200 روستا با این طرح در دستور کار قرار دارد و با تکمیل آن 50 هزار خانوار مازندرانی از نعمت گاز طبیعی برخوردار می‌شوند .
طبق آمارهای رسمی هم اکنون 99 درصد از شهرها و حدود 90 درصد از روستاهای استان مازندران از نعمت گاز طبیعی برخوردارند.
مازندران حدود سه میلیون و 200 هزار نفر جمعیت دارد که در حدود 60 نقطه شهری و بیش از سه هزار روستا زندگی می کنند.
گاز رسانی به تمام روستاهای بالای 20 خانوار مازندران که 650 روستا برآورد شده است از برنامه های اصلی دولت است.
خبرنگار : سید رضا هاشمی کروئی** انتشار دهنده : حسن فلاحتی
6990/1654
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.