رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بابل روز شنبه در جمع خبرنگاران بیان کرد: این همایش با محوریت شناخت فرهنگ مازندران و با هدف شناساندن زیبایی های فرهنگ و آداب و رسوم استان برای نسل جوان برگزار خواهد شد.
شلاب در زبان مازندرانی به معنی باران شدید یا سخت است.
عیسی محمدی فیروزجائی افزود: در هر دوره از یک نفر از شخصیت های برجسته مازندران که در عرصه فرهنگ و هنر تلاش کرده اند، در همایش استانی شلاب تجلیل می شود , در این دوره از نصراله هومن که در تقویم طبری مازندران تلاش های زیادی کرده اند، تجلیل می شود.
وی افزود: گاهشماری طبری یا تقویم طبری محوریت اصلی ششمین همایش استانی شلاب است که اساتید فن به ایراد سخنرانی خواهند پرداخت.
وی اظهارداشت: در حاشیه ششمین همایش استانی شلاب نیز از کتاب شلاب حاوی 25 مقاله از شخصیت های برجسته که در زمینه فرهنگ و هنر مازندران کارکرده اند، و به چاپ رسید، رونمایی می شود.
محمدی فیروزجائی بیان کرد: در رابطه با چاپ مقالات در همایش شلاب، فراخوانی منتشر نشد بلکه موضوعاتی انتخاب شد که در این کتاب از جمله تقویم طبری، آیین ها و باور ها، محیط زیست و غیره به چاپ رسیده است.
همایش شلاب(باران سخت) در سال 1383 از سوی داود لطیفی رئیس اسبق اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بابل به صورت دو سالانه تاسیس شد و دبیرخانه آن نیز در بابل دائر است و یک سال در برگزاری آن وقفه ایجاد شد.
در پنجمین دوره برگزاری این همایش از داود لطیفی در این مراسم تجلیل شده بود.
خبرنگار: زینب حبیب پور گودرزی**انتشار دهنده:سید محسن حسن نیا
1899/7328
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.