همایون محمودی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا ، افزود : در این سه شهرستان بیش از پنج هزار تن خرید تضمینی پرتقال از باغداران انجام شده و در مرحله نخست 20 درصد پول به حساب باغداران خسارت دیده واریز شده است.
سرپرست اتحادیه تعاون روستایی قائمشهر با بیان اینکه بیشتر پرداختی ها به باغداران تا پایان اسفندماه امسال انجام خواهد شد ، افزود : پرداختی ها بر اساس اولویت بندی و اسنادی است که باغداران در سامانه ثبت نام کرده اند.
دولت برای کمک به باغداران خسارت دیده مازندران از سرمای کم سابقه اوایل آذر امسال ، هفت بسته حمایتی به مبلغ 300 میلیارد تومان تعریف کرد که یکی از آنها خرید پرتقال های دور ریز هر کیلو گرم به قیمت سه هزار و 500 ریال بود.
اعتبار اولیه پیش بینی شده برای خرید پرتقال های یخ زده دور ریز 30 میلیارد تومان بود که بعدا به 80 میلیارد تومان افزایش یافت.
خرید پرتقال های صنعتی به قیمت پنج هزار و 500 ریال و پرتقال های درجه 1 تا 3 به قیمت تا هشت هزار و 500 ریال ، در نظر گرفتن اعتبار برای پرداخت خسارت بیمه ای به باغداران هم از دیگر بسته های حمایتی دولت بود.
استان مازندران 110 هزار هکتار باغ مرکبات دارد که به طور متوسط حدود 2میلیون و 500هزارتن تولید ان است که سرمای بی سابقه اذرماه امسال به حدود 30 درصد این محصول خسارت زد.
خبرنگار : مونا معینی کوچکسرائی **انتشار دهنده:سید محسن حسن نیا
/1899/7334
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.