آیت الله نور الله طبرسی و ربیع فلاح در این پیام که روز شنبه در اختیار خبرگزاری جمهوری اسلامی قرار گرفته افزودند: امروزه بر کسی پوشیده نیست که جنگل ها سهم قابل توجهی در تولید اکسیژن ،ذخیره سازی و افزایش نفوذ آب در خاک ، پالایش هوا ، تولید خاک و به ویژه نقش مهمی در جلوگیری از بروز سیلاب دارد.
نماینده ولی فقیه در استان و استاندار مازندران با اشاره به آیاتی از قرآن مجید و فرمایشات پیامبر ( ص) و حضرت علی (ع) در مقوله حفاظت از منابع طبیعی ،خاطر نشان کردند: همه مردم به ویژه مازندرانی ها باید مراقب منابع طبیعی به ویژه جنگل ها باشیم.
آنان در این پیام افزودند: به مصداق اینکه 'هر کس درختی بکارد و در نگهداری به آن ،صبر کند تا میوه دهد ،در مقابل هر میوه ،نزد خداوند صدقه برایش منظور می شود 'و 'پرهیز از قطع درختان سرسبز به طول عمر انسان می افزاید'، از تخریب جنگل خود داری کنیم.
آنان ضمن ارج نهادن به تلاش و ایثار خدمت گزاران صدیق منابع طبیعی به ویژه آنانی که در راه حفظ و حراست از جنگل ها و مراتع حتی از بذل جان خود دریغ نمی کنند، نوشتند: به یاد هر شهید یک نهال به یادگاری بکاریم و پرورش دهیم.
آیت الله طبرسی و فلاح گفتند: در راستای تحقق شعار ' همیار طبیعت باشیم' به استقبال جشن درختکاری و بزرگداشت هفته منابع طبیعی می شتابیم.
15 تا 22 اسفند با عنوان هفته منابع طبیعی نام گذاری شده است.
یک میلیون و 691 هکتار برابر با 70 درصد مساحت استان مازندران را عرصه های طبیعی تشکیل می دهد.
خبرنگار: سید رضا هاشمی کروئی** انتشار دهنده:سید محسن حسن نیا
/1899/6990
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.