احمد حسین زادگان روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود : تاکنون از سوی اداره کل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری مازندران، اقداماتی مثبتی مانند فنس کشی اطراف چشمه ، استقرار دائمی یگان حفاظت در محل و لوله گذاری آبروها انجام شده است .
وی از واگذاری چشمه سورت به کانون گردشگری و اتومبیلرانی خبر داد و گفت : این کانون توانایی لازم برای سرمایه گذاری در این بخش دارد و از کارنامه مثبتی در احیای میراث ملی در استان های دیگر برخوردار است .
فرماندار ساری هدف اصلی از واگذاری چشمه سورت به بخش خصوصی را جلب همکاری و رونق اقتصادی جامعه محلی عنوان کرد .
احمد حسین زادگان همچنین احداث مجموعه رفاهی توسط اهالی منطقه در مدخل ورودی چشمه را قدمی مثبت در جهت اشتغال زایی ساکنان منطقه دانست .
این مسئول با اشاره به اهمیت چشمه سورت و تاکید استاندار مازندران برای احیای این میراث ملی ، تصریح کرد : همه دستگاه های مرتبط باید در ایجاد زیرساخت مناسب برای چشمه سورت و استفاده گردشگران ، همکاری کنند .
ربیع فلاح استاندار مازندران در مرداد ماه امسال در نشستی با حضور نمایندگان مردم ساری در مجلس شورای اسلامی ، مدیران کل دستگاههای اجرایی ذیربط و فرماندار ساری در محل استانداری ، به تمامی دستگاههای متولی دستور داد تا وظایف خود را در قبال احیاء چشمه سورت در سریع ترین زمان ممکن انجام دهند .
چشمه باداب سورت سال 87 به عنوان میراث طبیعی در فهرست آثار ملی ایران ثبت شد.
این چشمه پلکانی تراورتنی که در روستای ' اروست' بخش کوهستانی چهاردانگه شهرستان ساری واقع است ، دومین چشمه آب شور جهان پس از ' پاموک کاله ' ترکیه محسوب می شود که به ثبت جهانی رسیده است.
نام چشمه باداب نیز بر گرفته از روستای ' سورت ' است که سال ها پیش در نزدیکی آن واقع بوده و امروزه از میان رفته است.
چشمه باداب سورت در ارتفاع 1841 متری از تراز دریا جای داردو شامل چندین حوضچه با آب های کاملا متفاوت از لحاظ رنگ، بو، مزه و حجم آب است.
خبرنگار : رضا غلامی ** انتشار دهنده : سید محسن حسن نیا
/1899/7335
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.