به گزارش خبرنگار ایرنا ، نماینده مردم نکا ، بهشهر و گلوگاه در مجلس شورای اسلامی در این نشست که با حضور ' محمدباقر نوبخت ' برگزار شد ، گفت که مازندران از لحاظ شاخص برخورداری از تصفیه خانه فاضلاب در کشور 31 درصد عقب تر است.
علی محمد شاعری عصر روز پنجشنبه در نشست شورای اداری مازندران در ساری افزود : در شرایط فعلی شاخص برخورداری شهرهای کشور از تصفیه خانه فاضلاب حدود 40 درصد ولی در شهرهای مازندران 9 درصد است.
وی بی توجهی به استان در حوزه تصفیه خانه فاضلاب را ازدلایلی اصلی این عقب ماندگی اعلام کرد و اظهار داشت : فاضلاب های شهری و صنعتی که این روزها در این استان تولید و به رودخانه ها و دریا می ریزند، فاجعه بزرگی را در استان در آینده ایجاد می کند که به قیمت نابودی کشاورزی این خطه شمال کشور تمام می شود.
رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس به تولید روزانه سه هزار تن زباله در مازندران اشاره کرد و از نبود فراوری پسماند در این استان گلایه کرد.
وی پایین بودن شاخص توسعه ای در مازندران نسبت به میانگین کشوری را با وجود ظرفیت های بالا ، از مهم ترین معضل این خطه شمال کشور دانست.
شاعری گفت : جایگاه مازندران در شاخص توسعه ای میان 31 استان کشور 15 است .
** توجه بیشتر به کشاورزان و باغداران
رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس با اشاره به خسارت سرما آذر ماه جاری به باغات استان گفت که براثر این حادثه حدود 10 هزار میلیارد ریال به باغداران خسارت وارد شده است.
شاعری افزود : اگرچه دولت حدود 300 میلیارد ریال به این استان کمک مالی پرداحت کرده، ولی متناسب با میزان خسارت ها نبوده و باغداری ما برای احیاء نیاز به کمک بیشتری دارد.
وی بالا بودن نرخ رشد بیکاری را از دیگر مشکلات استان برشمرد و تعداد بیکاران این خطه شمال را حدود120 هزار نفر اعلام کرد .
نماینده مردم نور و محمود آباد در مجلس شورای اسلامی هم ترافیک به خصوص در غرب مازندران را مهمترین مشکل این استان دانست و راهکار کاهش ترافیک را ایجاد زیرساخت ریلی دانست.
علی اسماعیلی خواهان سرعت بخشیدن به طرح های راهسازی در این استان شد.
رئیس مجمع نمایندگان مازندران هم در این نشست ضعف زیرساختی در حوزه برق و آب را مهم ترین مشکل دانست و گفت که در سال های اخیر به دلیل نداشتن زیرساخت خسارت های زیادی به استان وارد می شود.
محمد دامادی اضافه کرد : در سال های گذشته به توسعه زیرساخت در حوزه برق و آب استان توجه زیادی نشده و اعتباری که برای توسعه این بخش داده می شود، نمی تواند مشکل استان را در کوتاه مدت رفع کند.
* قدردانی از پرداخت غرامت 500 میلیارد ریالی به باغداران
رئیس مجمع نمایندگان مازندران با قدردانی از اختصاص غرامت 500 میلیارد ریالی از سوی دولت به باغداران خسارت دیده ناشی از برودت هوا خواهان تخصیص کامل این اعتبار شد.
دامادی افزود : تاکنون 300 میلیارد ریال از این اعتبار در اختیار استان قرار داده شد و انتظار می رود که اعتبار این بخش به طور کامل تخصیص داده شود.
وی پسماند را از مهم ترین مشکلات مازندران دانست و گفت که شیرابه ناشی از زباله در این خطه شمال کشور نابودی کشاورزی ما را نشانه گرفته و نیازمند تخصیص اعتبار مناسب برای ایجاد فراوری پسماند است .
دامادی توجه به زیرساخت های راهسازی را ازدیگر مطالبات مردم این خطه شمال کشور اعلام کرده است.
خبرنگار : حسین فلاحتی ** انتشار دهنده : حسن فلاحتی
6982/1654
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.