به گزارش خبرنگارایرنا، ربیع فلاح جلودارشامگاه دوشنبه درنشست هیات ها و تشکل های ورزشی مازندران با وزیر ورزش و جوانان در ساری افزود : این استان در ورزش قهرمانی از جایگاه بالایی در سطح ملی برخوردار است ولی در حوزه ورزش های همگانی که با سلامت عموم جامعه سر و کار دارد؛ با کمبود فضا و امکانات ورزشی مواجه است.
وی اضافه کرد : کم توجهی به ورزش همگانی و سلامت عمومی جامعه باعث شد تا امروز طبق گزارش وزارت بهداشت این استان چاق ترین جمعیت بین استان های کشور را داشته باشد و این روند در زنان مازنی وضعیت بدتری دارد.
طبق گزارش وزیر بهداشت و درمان در نخستین مجمع عمومی سلامت ( شنبه هفتم اسفندماه 95) حدود 20 درصد از زنان و 15 درصد مردان کشوراز چاقی رنج می برند که در این بین زنان مازندران چاق ترین زنان کشور محسوب می شوند.
نماینده عالی دولت در مازندران اظهارداشت : جوانان ورزشکار ما در المپیک 2016 حدود 38 درصد از مدال های این رقابت های مهم بین المللی را کسب کردند و جایگاه ورزش مازندران در سطح ملی به رخ کشیده شد.
ربیع فلاح افزود : ورزش ما در حوزه قهرمانی نیز نیازمند سرمایه گذاری بیشتر ملی دارد تا بتوانیم نقش خود را در سطح ملی بهتر ایفاء کنیم.
وی اضافه کرد : در دولت تدبیر و امید در بخش عمرانی توجه خوبی به مازندران شد به طوری که 5500 پروژه عمرانی در استان با اعتبار 45 هزار میلیارد ریالی اجرا شده است که 100 هزار متر از فضای احداثی در بخش ورزشی بود.
استاندارمازندران اظهارداشت : در دولت یازدهم به تشکل های غیر دولتی نیز توجه خوبی شد و 60 درصد تشکل های غیردولتی استانی در این دولت راه اندازی شده است.
ربیع فلاح بار دیگر بر توجه بیشتر به ورزش استان مازندران به خصوص ورزش روستاییان و بانوان تاکید کرد.
مازندران 3 میلیون و 200 هزار نفر جمعیت دارد که سرانه فضای ورزشی در این استان 1.2 متر مربع است و با ساخت 100 فضای ورزشی نیمه کاره میانگین مساحت فضای ورزشی به 1.5 متر می رسد.
خبرنگار : حسین فلاحتی * * انتشاردهنده : سید محسن حسن نیا
/1899/6982
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.