به گزارش خبرنگار ایرنا ، محمدرضا فراهانی شامگاه جمعه در آئین افتتاحیه دومین المپیاد ورزشهای همگانی دانشجویان دختر دانشگاه علوم پزشکی کشور در ساری افزود : ساخت این تعداد خوابگاه از ابتدای امسال آغاز شد و برخی از این طرح ها تا پایان دولت یازدهم به بهره برداری می رسد .
وی به در حال ساخت بودن نخستین خوابگاه دانشجویی استاندارد کشور اشاره کرد و ادامه داد : این خوابگاه متعلق به دانشگاه علوم پزشکی مازندران است و در ساری در حال ساخت است.
معاون وزیر بهداشت گفت که تا سه سال پیش سندی مدون برای ایجاد خوابگاه دانشجویی استاندارد در دانشگاه های علوم پزشکی وجود نداشت و با روی کار آمدن دولت یازدهم ، کمیته تهیه نقشه خوابگاههای دانشجویی با حضور صاحبنظران این عرصه در وزارت بهداشت تشکیل شد تا بسترسازی برای ایجاد خوابگاههای استاندارد در دانشگاهها فراهم شود .
فراهانی از افزایش سرانه فضای خوابگاهی به عنوان یکی از ویژگی های خوابگاههای استاندارد نام برد و افزود : هم اکنون سرانه فضای خوابگاهی 10 متر است که این رقم در خوابگاههای استاندارد به 17 و نیم متر افزایش می یابد .
وی تعداد خوابگاههای علوم پزشکی را 430 واحد اعلام کرد .
فراهانی به تفکیک بودجه ورزشی از فرهنگی و رفاهی هم اشاره کرد و گفت : از سال آینده سرفصل های مجزای ورزشی ، فرهنگی و رفاهی به دانشگاههای علوم پزشکی کشور اختصاص می یابد .
معاون وزیر بهداشت ابراز امیدواری کرد با تفکیک بودجه در این بخش رونق و شکوفایی خوبی درفعالیت های فرهنگی و ورزشی دانشگاههای علوم پزشکی رخ دهد.
وی با اشاره به اینکه 18 میلیون ریال سرانه فرهنگی و ورزشی برای هر دانشجوی علوم پزشکی در نظر گرفته شد ، ادامه داد : 47 دانشگاه علوم پزشکی بیشتر از این مقدار و 14 دانشگاه نیز کمتر سرانه دریافت می کنند.
دومین المپیاد ورزشهای همگانی دانشجویان دختر دانشگاه های علوم پزشکی کشور از صبح امروز جمعه در ساری آغاز شد .
حدود 800 دانشجو از 51 دانشگاه علوم پزشکی کشور در 15 رشته ورزشی تا سه شنبه دهم اسفند با هم رقابت می کنند .
خبرنگار : فاطمه قنبری قادیکلایی ** انتشار دهنده : حسن فلاحتی
2096/1654
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.