به گزارش ایرنا دکتر قاسم جان بابایی روز پنجشنبه در همایش تجلیل از خیرین سلامت در مازندران افزود : همچنین در این مدت خیرین حدود 250 هزار متر مربع زمین برای ساخت مراکز درمانی و بهداشتی به دانشگاه علوم پزشکی اهداء کردند.
وی تعداد خیرین سلامت در این استان را افزون بر 3 هزار نفر اعلام کرده است.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران اظهارداشت : خیرین روستایی در این خطه در مقایسه با شهرنشینان کمک های بیشتری از لحاظ نقدی و غیر نقدی به حوزه سلامت کمک کردند.
دکتر جان بابایی اهداء زمین برای ساخت 230 مرکز بهداشتی در روستاها را از مهمترین کمک های خیرین سلامت روستایی در مازندران در سال های اخیر اعلام کرده است.
* ساخت مراکز سرطانی، دیالیز و بیماران روانی
دکتر جان بابایی با قدردانی از خیرین سلامت نیازهای فوری این استان در حوزه سلامت را ساخت مراکز سرطانی، دیالیز و بیماران روانی دانست و از خیرین خواست تا در این حوزه فعالتر شوند.
وی اضافه کرد : در سه سال اخیر 9 مرکز دیالیز از سوی خیرین در این استان ساخته شد و هم اکنون تمام شهرهای این خطه شمال کشور به جز محمودآباد دارای مرکز دیالیز است و خدمات به بیماران دیالیزی ارایه می دهند.
وی اظهارداشت : بزودی مرکز دیالیز شهرستان محمودآباد نیز راه اندازی می شود و حلقه خدمات دهی در این حوزه در مازندران تکمیل می شود.
وی ساخت مرکز جامع سرطان را از دیگر خدمات مهم خیرین سلامت در مازندران در سال های اخیر دانست و گفت که در این مرکز خدمات رسانی به بیماران سرطانی به طور رایگان داده می شود.
دکتر جان بابایی افزود : بزودی پیوند استخوان نیز در مرکز جامع سرطان نیز ایجاد می شود.
مازندران سه میلیون و 200 هزار نفر جمعیت دارد و 34 مرکز بیمارستان خصوصی و دولتی با 4 هزار تخت وجود دارد که برای رسیدن به میانگین کشوری نیاز به 2 هزار تخت دیگر دارد.
خبرنگار: حسین فلاحتی ** انتشاردهنده : سید محسن حسن نیا
6982/1899
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.