حسن قشقاوی چهارشنبه شب در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در بابلسر افزود : در پسا برجام ایران توانست جهش خوبی در همکاری علمی و فناوری با کشورهای جهان داشته باشد.
وی اظهار داشت : تلاش وزارت امور خارجه این است که با بهره گیری از تمامی ظرفیت های خود ، همکاری های علمی و فناوری ایران را در جهان افزایش دهد.
او افزود : در دنیای امروز دیگر توان نظامی و تبلیغات قدرت نمی آورد بلکه کشوری قدرتمند است که دارای علم و فناوری باشد و از همه بتواند پیشی بگیرد.
قشقاوی اظهار داشت : امروزه مفهوم جدیدی به نام دیپلماسی علمی و فناوری متولد شده است که وزارت امور خارجه ایران اهمیت این دیپلماسی را به خوبی می داند.
وی افزود : هفته گذشته طی ملاقاتی با مسئولان کشور مجارستان ، این کشور موافقت کرد که یکصد بورسیه تحصیلی در رشته های پزشکی و غیر پزشکی به دانشجویان ایران اعطاء کند.
معاون وزیر امور خارجه گفت : امیدواریم اینگونه همکاری ها بتواند بستر مناسبی برای تبادل استاد و دانشجو و همچنین همکاری تنگاتنگ بین مراکز پژوهشی فراهم شود.
** جذب سالانه 80 هزار دانشجوی خارجی در برنامه ششم
قشقاوی افزود : در برنامه پنجم توسعه می بایست در هر سال 25 هزار دانشجوی خارجی در کشور جذب شود که این رقم در برنامه ششم به 80 هزار دانشجوی خارجی افزایش یافته است.
وی ادامه داد: تعامل بین عرصه دیپلماسی و علم و فناوری دو سویه است به این معنی که از یک سو دیپلماسی می تواند به علم کمک کند و از طرفی علم و فناوری می تواند قدرت دیپلماسی را افزایش دهد لذا از این ظرفیت باید به خوبی استفاده کنیم.
قشقاوی برای شرکت در سیزدهمین کنفرانس بین المللی مهندسی صنایع که از روز چهارشنبه در هتل میزبان بابلسر آغاز شد و تا فردا ادامه دارد ، به مازندران سفر کرد.
در این کنفرانس علاوه بر استادان دانشگاه ، پژوهشگران ، صنعتگران و مدیران علمی کشور ، 30 مهمان خارجی از 10 کشور دیگر هم حضور دارند.
در 2 روز برگزاری این کنفرانس در هتل میزبان بابلسر 180 مقاله به صورت شفاهی و پوستر ارائه می شود که 80 عنوان مقاله از این تعداد خارجی است و قرار است پنج مقاله در مجلات معتبر بین المللی منتشر شود.
انتقال دانش و تبادل تجربیات دانشگاهیان ، اندیشمندان و صنعتگران در مباحث مهندسی صنایع بویژه سیستم های هوشمند و کاربرد آن در سیستم های تولیدی و مدیریتی اعلام شده است.
سیزدهمین کنفرانس بین المللی مهندسی صنایع به میزبانی دانشگاه علوم و فنون مازندران و با همکاری انجمن علمی مهندسی صنایع کشور در حال برگزاری است .
خبرنگار : زینب حبیب پور گودرزی ** انتشار دهنده : حسن فلاحتی
7328/1654
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.