این همایش علمی از روز چهارشنبه با حضور جمعی از پزشکان متخصص و رئیس شبکه هیپاتیت ایران در دانشگاه علوم پزشکی بابل آغاز شده بود.
پزشکان متخصص شرکت کننده در این همایش بخشی از وقت خود را در اختیار بیماران روستائی گذاشتند تا با ویزیت و داروی رایگان ، مسکنی برای درد بیماری آنان باشند.
مسئول هماهنگی امور استان های شبکه هپاتیت ایران پنجشنبه شب به خبرنگار ایرنا گفت که در طول این 2 روز 70 تن از بیماران کبدی و هیپاتیتی روستاهای بابل همزمان با ویزیت ، دارو رایگان نیز دریافت کرده اند.
میثم فتحی افزود : همچنین 2 هزار نفر از روستائیان بابلی تحت آزمایش هپاتیت بی قرار گرفتند که ظرف روزهای آینده نتیجه آن از طریق معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بابل و همیاران سلامت به دستشان خواهد رسید.
وی بیان کرد : اگر افرادی که از آنان آزمایش هپاتیت گرفته شد نیاز به معرفی پزشک داشته باشند از طریق معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بابل و سفیران سلامت این کار انجام می شود تا بیماران سلامتی خود را باز یابند.
فتحی گفت : سمیناری که در بابل برگزار شد بسیار مفید و اثر گذار بود و برای بررسی نتایج آن و کسب دستاوردهای بزرگ تر سال آینده همین زمان این سمینار در بابل برگزار می شود.
وی افزود : همه باید تلاش کنیم تا هپاتیت سی در ایران ریشه کن شود و به خصوص رسانه ها می توانند در این روند بسیار موثر باشند.
همزمان با این سمینار ، سامانه بیماران کبدی کشور روز گذشته رونمائی شد.
خبرنگار : زینب حبیب پور گودرزی ** انتشار دهنده : حسن فلاحتی
7328/1654

منبع ‫:‬ ایرنا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.