به گزارش خبرنگار ایرنا ، مهدی محمدی عصر پنجشنبه در جلسه کمیته صیانت اجتماعی و حقوق شهروندی افزود : امروز موضوع تحکیم بنیان های خانواده با کاهش آمار طلاق به بحث مهمی تبدیل شده است چرا که در حال حاضر شاهد جشن طلاق توسط افراد هستیم.
وی با تاکید بر این که دستگاههای ذیربط باید علل افزایش پدیده طلاق را بررسی و آسیب شناسی کنند ، گفت : طلاق یکی از آسیب های اجتماعی است که تنها بر زن و شوهری که طلاق می گیرند اثر نمی گذارد بلکه فرزندان آنان را هم با آسیب جدی مواجه می کند.
فرماندار قائمشهر با اشاره به اینکه شبکه های اجتماعی هم در نحوه زندگی خانواده ها تغییراتی ایجاد کرده اند ، گفت : باید به فرزندان خود بیاموزیم که از فضای مجازی برای کسب علم و دانش استفاده کنند تا بتوانیم طلاق را کاهش دهیم.
وی با تاکید بر اینکه پدیده طلاق به هیچ دولتی بر نمی گردد ، افزود : بنا بر این باید با ترویج کارهای فرهنگی و نگاه دینی و برادرانه در خانواده ها بتوانیم از پدیده شوم طلاق جلوگیری کنیم.
** به دنبال اسم یابی
دبیر ستاد اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری قائمشهر هم در این جلسه گفت : تاسیس مرکز مشاوره خانواده که تفاهم نامه آن را فرمانداری ، بهزیستی و دادگستری منعقد کردند و هم اکنون نیازمند اسم برای این مکان هستیم.
رمضانی با بیان اینکه تاسیس مرکز مشاوره مدنظر قانون گذار است ، افزود : صراحت قانون حمایت از خانواده هاست و ما نیازمند آن هستیم تا هر چه سریع تر مشکل اسم این مکان حل شود.
او ادامه داد : با حل این مشکل ، مشاورانی که بهزیستی و آموزش و پرورش ارائه خواهند داد می تواند برای کاهش پدیده طلاق خانواده ها کمک شایانی کند.
** شناسائی افراد افسرده با طرح موضوع طلاق
رئیس شبکه بهداشت قائمشهر هم در این جلسه با بیان اینکه پدیده طلاق باعث شد تا بیماران افسرده شناسایی شوند ، گفت : تاکنون 571 نفر افسرده در روستاها شناسایی شده اند که 499 نفر آنها را بانوان تشکیل می دهند.
دکتر محمد گران افزود : 451 نفر بیمار افسرده هم در شهر شناسایی شده است که نیازمند مشاوران روان شناسی هستند.
خبرنگار : مونا معینی کوچکسرائی ** انتشار دهنده : حسن فلاحتی
7334/1654

منبع ‫:‬ ایرنا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.