به گزارش خبرنگار ایرنا ، مراسم گرامیداشت یاردیرینه امام و رهبری مرحوم آیت الله هاشمی رفسنجانی ، روز شنبه با همت فرمانداری ، اصناف ، ستاد نماز جمعه قائمشهر و با حضور مسئولین و اقشار مختلف مردم در مصلی نماز جمعه قائمشهر برگزار شد.
حجت الاسلام سید حسین ابراهیمیان در این مراسم افزود: مرحوم آیت الله هاشمی رفسنجانی معیار علم ، دانش ، شناخت ، معرفت و آگاهی را سرلوحه کارهای خود قرار داد تا در مقامات علمی به درجه عالی برسد.
وی با بیان اینکه مرحوم آیت الله هاشمی رفسنجانی از برجسته ترین شاگردان علامه طباطبایی ، آیت الله بروجردی و امام راحل در تفسیر ، فلسفه ، علم و فقه بود ، گفت : این عوامل باعث شد تا در فصل جوانی به درجه اجتهاد و فقاهت برسد ، اما متاسفانه مقام علمی مرحوم آیت الله هاشمی تحت الشعاع سایر ابعاد شخصیتی ایشان قرار گرفته است.
سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی واحد قائمشهر افزود : این مبارز انقلابی حتی در زندان ساواک کتاب فرهنگ قرآن و کتاب نفیس تفسیر راهنما را به رشته تحریر درآورد.
وی ادامه داد : همچنین مرحوم آیت الله هاشمی رفسنجانی قبل از پیروزی انقلاب کتاب سرگذشت فلسطین را به رشته تحریر درآورد که با توجه به اینکه 50 سال از عمر این کتاب می گذرد ، اما همچنان یکی از کتاب های مهم در باره فلسطین است .
ابراهیمیان ا بیان اینکه مرحوم آیت الله هاشمی از مجاهدان و مبارزان قبل و بعد از پیروزی انقلاب بوده است گفت : ایشان معیار فضیلت ، مبارزه ، جهاد و انقلابی بودن را سرلوحه کارهای خود قرار داده بود ، چرا که قبل از پیروزی انقلاب شکنجه های ساواک را تحمل کرد و دست از انقلاب و رهبری برنداشت.
سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی واحد قائمشهر به مسئولیت پذیری و خدمت رسانی مرحوم آیت الله هاشمی بعد از پیروزی انقلاب اشاره کرد و ادامه داد: بعد از پیروزی انقلاب و بعد از مقام معظم رهبری ، دشوارترین و بحرانی ترین مسئولیت ها بر عهده مرحوم آیت الله هاشمی بوده است.
وی گفت : بعد از پیروزی انقلاب اسلامی که یک رژیم 2 هزار و 500 ساله شاهنشاهی را سرنگون کرد ، یک نظام نوپا تازه و بدون هیچ گونه تجربه قبلی آغاز شد که امام راحل برای اداره کشور بحران زده ، شورای انقلاب را تاسیس کرد و نقش عظیم این شورا برعهده مرحوم هاشمی نهاده شد .
او اضافه کرد : اعتماد امام راحل به هاشمی باعث شد تا جانشینی فرماندهی کل قوا در دوران دفاع مقدس بر عهده ایشان قرار گیرد و همچنین عضویت در شورای انقلاب ، ریاست مجلس شورای اسلامی ، دو دوره ریاست جمهوری ، مسئولیت مجمع تشخیص مصلحت نظام را برعهده گرفت که منشا خدمات خیر برای مردم بوده است.
سرپرست دانشگاه ازاد قائمشهر ولایت مداری ، دفاع از امر پشتوانه رهبری در شرایط سخت و دشوار را دیگر کارهای آیت الله هاشمی رفسنجانی عنوان کرد و گفت : مرحوم آیت الله هاشمی رفسنجانی اصل نظام و ولایت فقیه را سرلوحه کارهای خود قرار داده بود چرا که ایشان معتقد بود که نظام و رهبری نباید آسیب ببیند.
ابراهیمیان بیان اینکه مرحوم آیت الله هاشمی سعه صدر بالایی داشت ، افزود : ایشان فردی آرام و منطقی در برابر هجمه ها بود و مصالح نظام و انقلاب را بر منافع شخصی خود ترجیح داد تا وحدت ملی حفظ شود.
خبرنگار : مونا معینی کوچکسرائی ** انتشار دهنده : حسن فلاحتی
7334/1654

منبع ‫:‬ ایرنا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.