محمدرضا رضوی‌زاده روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود : تاکنون 181 متقاضی تسهیلات مکانیزاسیون در مراکز جهادکشاورزی شهرستان ثبت نام کرده اند.
وی با بیان اینکه جهادکشاورزی هر شهرستان می تواند بیش از سهمیه تخصیصی پرونده متقاضی به بانک معرفی کنند ، گفت : با آغاز توزیع تسهیلات مکانیزاسیون کشاورزی تاکنون 42 فقره پرونده متقاضی تسهیلات با مبلغ یک میلیارد و 670 میلیون هزار تومان برای دریافت تسهیلات ماشین آلات کشاورزی به بانک کشاورزی معرفی شده اند.
وی خاطر نشان کرد : از این تعداد 15 متقاضی موفق به دریافت تسهیلات در مجموع به مبلغ 317 میلیون و 400 هزار تومان شدند و بقیه پرونده‌ها نیز با ارائه مستندات و مدارک لازم به بانک از تسهیلات بهره مند خواهند شد.
مدیر جهادکشاورزی نوشهر گفت : این تسهیلات با سود 15درصد و بازپرداخت پنج ساله از طریق بانک کشاورزی در اختیار بهره برداران متقاضی قرار می گیرد.
وی افزود : اجرای طرح مکانیزاسیون با هدف کاهش هزینه های تولید، بالابردن ضریب مکانیزاسیون ،بهینه سازی مصرف سوخت ، صرفه جویی در نیروی کار ، افزایش کیفیت کار زراعی و امکان انجام فعالیت در کمترین زمان در این شهرستان اجرا می شود.
رضوی زاده همچنین خواستار همکاری بیش از پیش بانک کشاورزی برای جذب تسهیلات و تسریع در پرداخت به بهربرداران در این حوزه شد.
هم اکنون در شهرستان نوشهر 22 دستگاه تراکتور ، یک صد دستگاه تیلر کشاورزی، 2 دستگاه کمباین و 110 دستگاه سمپاش وجود دارد.
سطح کل اراضی کشاورزی در شهرستان نوشهر بالغ بر 19 هزار هکتار است که بیش از دو هزار 800 هکتار آن باغ مرکبات و 400 هکتار نیز باغ کیوی شامل می شود.
مهمترین اقلام تولیدی شهرستان نوشهر مرکبات، کیوی ، گیلاس، برنج ، گندم و جو و علوفه دامی است.
خبرنگار: سیدمحمد اکبرموسوی ** انتشار دهنده : حسن فلاحتی
/1295/ 1602/1654

منبع ‫:‬ ایرنا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.