رضا دوستی‌ ایرانی روز یکشنبه به خبرنگار ایرنا اظهار داشت: با توجه به تبصره 2 ماده 10 قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغها، ماموران جهادکشاورزی موظفند با حضور نماینده دادسرا و در نقاطی که دادسرا نباشد با حضور نماینده دادگاه محل ضمن صورت مجلس رأسا نسبت به قلع و قمع بنا و مستحدثات اقدام و وضعیت زمین را به حالت اولیه برگردانند.
وی همچنین خاطر نشان کرد: ضمن اینکه در این مدت 22 گشت ویژه حفظ کاربری اراضی در مازندران، یک هزار و 162 مورد تغییر کاربری انجام شده به مقدار 211 هکتار که به صورت غیر مجاز در آنها بنا ساخته شده بود را شناسایی و با تشکیل پرونده تحویل مراجع قضایی شد.
مدیر امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی مازندران با اشاره به فعال شدن کمسیون اراضی بایر در مازندران افزود: از ابتدای امسال یکهزار و 101 پلاک اراضی بلاکشت به مساحت 2 هزار و 845 هکتار در مازندران شناسایی شد.
دوستی ایرانی با بیان اینکه بازگرداندن زمین های بایر کشاورزی به کشت یکی از برنامه های این نهاد است ، گفت : بازرسان این نهاد در جریان بازرسی پس از اخطار به صاحبان 251 هکتار از اراضی بلاکشت استان هم اکنون این زمین ها به چرخه تولید بازگشت .
وی خاطر نشان کرد: اراضی بلاکشت که مالک آنها عموما به دنبال تغییر کاربری می باشند و یا با مشکل در امر کشت مواجه هستند که در مرحله نخست اخطار می شود و در صورت ادامه روند در کمیسیون بایر مازندران بررسی و با مصوبه این کمیسیون اعمال قانون می شوند.
دوستی ایرانی تصریح کرد: در 9 ماهه امسال نیز 635 پلاک از اراضی کشاورزی که تداخل مالکیت دولتی و مردمی داشت شناسایی شد که با گرفتن 16 مصوبه 374 هکتار آن رفع تداخل شد.
وسعت اراضی کشاورزی و باغی مازندران حدود 460 هزار هکتار است که سالانه حدود 6میلیون تن محصول از ان برداشت می شود.
خبرنگار: سیدمحمد اکبرموسوی**انتشار دهنده:سید محسن حسن نیا
/1295/ 1602/1899

منبع ‫:‬ ایرنا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.