به گزارش خبرنگار ایرنا ، یکی مدرسین حوزه علمیه در این یادوراه گفت : شهرستان قائمشهر از جمله شهرهایی بود که روحانیونی از گردان های امام محمد باقر ، سید حمزه شهدا ، علی ابن ابی طالب به مناطق نبرد در طول هشت سال دفاع مقدس اعزام کرد .
حجت الاسلام داود صمدی آملی با بیان اینکه روحانیون آگاهانه در مسیر شهادت و دفاع از انقلاب گام های موثری برداشته اند ، افزود : حضور روحانیون این شهرستان در جبهه نبرد یک مدال پرافتخار بوده است و وظیفه ما این است در یادواره ها از این شهدا یاد کنیم.
وی به خلوص ، تنهایی ، غریبی و گریه کردن های رزمندگان در پیشگاه الهی اشاره کرد و ادامه داد : در عصر انقلاب ما ، فرزندان این مرز و بوم با دستان خالی و توکل بر خدا به رهبری امام واحد در مقابل دشمن ایستادگی کردند و به پیروزی رسیده اند.
صمدی آملی گفت : حضور بسیجیان و رزمندگان در هشت سال دفاع مقدس با روحیه انقلابی بود که توانستند در مسیر اسلام و اهل بیت در جنگی سخت به پیروزی برسند تا به شهادت که یک توفیق الهی بود نائل شوند.
وی همچنین به راه اندازی جنگ های نیابتی و تشکیل گروه داعش اشاره کرد و گفت : استکبار جهانی در راس آن امریکا در منطقه با استفاده از نیروی انسانی همین کشور به تشکیل گروه تکفیری مانند داعش دست زده است تا به اهداف شوم خود در منطقه دست یابد .
او با بیان اینکه گروه داعش نصف سوریه و نصف عراق را اشغال کرده اند ، افزود : آنها با تشکیل گروه تروریستی گروهی به نام انتحاری تشکیل داده اند که اکثر آنان جوانان زیر 20 سال هستند و آنها را تحت اموزش های نظامی قرار داده اند که در عملیات انتحاری خود به کار می گیرند.
صمدی آملی گفت : یکی از اهداف مهم گروه داعش ، اماکن مذهبی شیعیان در سوریه بوده است و آنان همه اماکن مذهبی را نابود کرده اند و تنها حرم حضرت زینب و رقیه باقی مانده است.
وی اضافه کرد : امروز رزمندگان ما در خاک سوریه با الگو برداری از رزمندگان هشت سال دفاع مقدس در برابر دشمن ایستادگی کرده اند تا از حرم اهل بیت نگهداری کنند.
سید محله قائمشهر یکی از محلات قدیمی قائمشهر است که 60 شهید تقدیم انقلاب و نظام کرد و 10 تن از این شهدا از فرماندهان و سرداران بودند.
شهرستان قائمشهر بیش از یکهزار شهید تقدیم نظام جمهوری اسلامی کرده است.
خبرنگار : مونا معینی کوچکسرائی ** انتشار دهنده : حسن فلاحتی
7334/1654

منبع ‫:‬ ایرنا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.