علی بخشنده روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود : کارشناسان حوزه مراقبت در آسیب های اجتماعی با حضور در مدارس از نزدیک آسیب های اجتماعی مبتلابه دانش آموزان و خانواده های آنان را شناسایی می کنند .
وی ادامه داد : با شناسایی درست مشکلات و مسائل می توان برنامه ریزی برای رفع آنها را در دستور کار قرار داد .
رئیس اداره مراقبت در برابر آسیب های اجتماعی اداره کل آموزش و پرورش مازندران از تدوین راهکارهای اجرایی برای رفع چالش های آسیب های اجتماعی به عنوان بخش دیگری از اقدامات در اجرای این طرح برشمرد .
وی با تاکید بر اینکه اطلاعات دقیق و مدونی در خصوص نوع آسیب های اجتماعی دانش آموزان مازندران وجود ندارد ، گفت که براساس مشاهدات عینی اعتیاد و طلاق والدین مهمترین آسیب اجتماعی دانش آموزان استان است .
به گفته بخشنده پس از آن نیز بی سرپرست و بد سرپرست بودن دانش آموزان به عنوان دیگر آسیب اجتماعی برای این قشر به شمار می رود .
وی به اجرایی کردن اقداماتی برای کنترل و مقابله با آسیب های اجتماعی در دانش آموزان مازندران اشاره کرد و افزود : ارائه کتاب و بسته های آموزشی حاوی مطالب شیوه های زندگی سالم ، پیشگیری از رفتارهای پرخطر برای این قشر از جمله این اقدامات است .
به گفته رئیس اداره مراقبت در برابر آسیب های اجتماعی اداره کل آموزش وپرورش مازندران با ارائه این بسته و کتاب های آموزشی به دانش آموزان و والدین آنها سعی می شود تا بخشی از مشکلات این قشر مرتفع شود .
مازندران 520 هزار دانش آموز دارد .
خبرنگار : فاطمه قنبری قادیکلایی**انتشار دهنده:سید محسن حسن نیا
/1899/2096

منبع ‫:‬ ایرنا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.