به گزارش خبرنگار ایرنا ، ربیع فلاح عصر چهارشنبه در جلسه شورای اداری استان مازندران که با حضور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در شهرستان تنکابن افزود : از این میزان اعتبار 365 میلیارد تومان در بخش بسته حمایتی خروج از رکود برای 854 واحد صنعتی و کشاورزی ، 275 میلیارد تومان تسهیلات بانکی خارج از بخش بسته حمایتی و بقیه نیز توسط بخش های حمایتی نظیر کمیته امداد و بهزیستی در استان مازندران پرداخت شده است.
وی گفت : این میزان تسهیلات در کل به یک هزار و 342 واحد صنعتی ، کشاورزی و اشتغالزایی روستایی و ... پرداخت شده است.
او افزود : این در حالی است که بر اساس گزارش اخیر ریاست جمهوری 17 هزار واحد صنعتی و کشاورزی در کشور از تسهیلات حمایتی برای خروج از رکود بهره مند شدند.
استاندار مازندران گفت : ضمن اینکه تاکنون در بحث اشتغال و اشتغالزایی واحدهای تولیدی در شهرک های صنعتی ، کشاورزی و روستایی اقداماتی خوبی انجام داده اند ولی با این حال در بحث اشتغالزایی باید بیش از پیش فعالیت کنیم.
فلاح همچنین با اشاره به سفر ریاست جمهوری به استان مازندران گفت: در جریان سفر ریاست جمهوری به استان مازندران نزدیک به یک هزار میلیارد تومان برای استان مازندران مصوب شده که از این میزان 908 میلیارد تومان تخصیص پیدا کرده است.
وی با اشاره به مشکلات مطرح شده در خصوص جاده های کنارگذر شهرهای غرب مازندران گفت : تاکنون مبلغ 100 میلیارد تومان برای احداث جاده کنارگذر (کمربندی) از محمود آباد تا رامسر اختصاص پیدا کرده است.
وی با اشاره به برخی خواسته های مردم استان بخصوص غرب مازندران گفت : نگاه دولت تدبیر و امید به رفع مشکلات مازندران خصوصا غرب استان است و امیدواریم مشکل کمبود آب شرب غرب مازندران با تکمیل برخی سدها و همچنین مشکل برق این منطقه با بهره برداری نیروگاه نوشهر هر چه زودتر برطرف شود.
استاندار مازندران در ادامه با اشاره به برگزاری دو انتخابات مهم در سال آینده گفت : همه ما تکلیف داریم تا مر قانون را در انتخابات آینده اجرایی کنیم.
وی افزود: ضمن اینکه باید تلاش کنیم تا همه مردم در این دوره از انتخابات بیش از انتخابات گذشته در پای صندوق های رای حاضر شوند.
فلاح همچنین در خصوص خسارات برف ماه گذشته در استان مازندران گفت : برف اوایل ماه گذشته به کل استان مازندران خسارت وارد کرده است و خوشبختانه دولت تدبیر و امید نیز اعتبارات خوبی را برای جبران خسارات مردم اختصاص داد.
وی افزود : اعتبارات اختصاصی دولت تدبیر و امید برای استان مازندران سبب شده تا بتوانیم 103 هزار تن از مرکبات غیرقابل مصرف کشاورزان را خریداری و امحا کنیم.
فلاح با بیان اینکه این خرید ها همچنان ادامه دارد ، افزود: برای اولین بار در راستای حمایت از باغداران 20 میلیارد تومان اعتبار برای خرید کیوی باغداران مازندران اختصاص یافته است که تاکنون 10 هزار تن کیوی از باغداران خریداری شد.
استاندار مازندران همچنین با اشاره به موفقیت های اجرایی برخی از برنامه ها در مازندران در طول سه سال گذشته گفت : بر اساس برنامه ریزی های انجام شده طی سه سال گذشته میزان غریق در سواحل مازندران 63 درصد کاهش پیدا کرده است و تلاش داریم تا این میزان را به صفر کاهش دهیم.
وی افزود : در بحث طلاق و اعتیاد نیز تاکنون برنامه های خوبی در استان اجرایی شده به طوری که طلاق در سطح استان 1.5 درصد کاهش پیدا کرده است .
استاندار مازندران همچنین گفت : در بحث اعتیاد نیز تاکنون برنامه های خوبی در استان اجرا شده که از جمله آن داشتن بانک اطلاعاتی برای معتادان است که در این بانک 53 هزار معتاد شناسایی شده و نامشان در این بانک وجود دارد.
وی افزود : امروز 550 کمپ مرکز ترک اعتیاد توسط بخش خصوصی در سطح استان فعالیت دارد.
فلاح با اشاره به تعامل خوب همه دستگاهها در استان گفت : تعامل و همگرایی خوب مسئولان در استان در طول سه سه گذشته سبب شده تا حتی یک مورد مشکل امنیتی نداشته باشیم.
در این جلسه مدیران دستگاههای اجرایی غرب استان مازندران حضور داشتند.
خبرنگار : علیرضا پورعلم ** انتشار دهنده : حسن فلاحتی
/1602/7525/1654

منبع ‫:‬ ایرنا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.