یاسر سالار روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود : این میزان غذال را مردم منطقه به عنوان میزبان ، دوستداران محیط زیست و سازمان های مردم نهاد تامین کرده اند .
وی ادعاهای مطرح شده در باره گرسنگی قوهای تلاب سرخرود و ازباران را تکذیب کرد و گفت : یکی از ویژگی های قوهای فریاد کش این است که اگر در جایی که به سر می برند غذا یافت نشود ، از آنجا می روند و دوستداران محیط زیست و مردم منطقه برای نگه داشتن آنها در تالاب های منطقه ، اقدام به توزیع غذا می کنند .
تالاب بین المللی سرخ رود در شهرستان محمود آباد و ازباران در شهرستان فریدونکنار واقع است . اگر چه تالاب سرخرود به طور سنتی همواره میزبان پرندگان مهاجر و قوهای فریادکش و گنگ بوده است ، ولی ازباران از سال 93 میزبان این پرندگان شد.
رئیس اداره محیط زیست محمود آباد گفت : حدود هشت هزار بال قوی فریاد کش در آببندان های محمود آباد در حال زمستان گذرانی هستند که تعداد زیادی از آنها در سرخرود و ازباران به سر می برند.
وی افزود : علاقه مندان و دوستداران محیط زیست می توانند دان هایی را که قصد توزیع در تالاب سرخرود را دارند به این اداره تحویل دهند تا 6 نفر محیط بان این تالاب که به طور شبانه روزی حضور دارند ، آنها را توزیع کنند.
سالار با بیان این که قوهای فریاد کش از 9 سال پیش تاکنون محمود آباد را به عنوان میزبان زمستان گذرانی انتخاب می کنند ، گفت : در سال گذشته 35 تن غذا با همکاری اداره کل محیط زیست و تشکل های مردمی در سرخرود و ازباران برای قوهای فریاد کش توزیع شد.
خبرنگار : فریبرز سیفی ** انتشار دهنده : حسن فلاحتی
7343/1654

منبع ‫:‬ ایرنا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.