بارش شدید باران در اوایل هفته جاری در غرب مازندران سبب طغیانی شدن رودخانه ها و در نهایت جاری شدن سیلاب در برخی از شهرستان ها از جمله کلاردشت، چالوس و نور شد.

محمدناصر زندی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این میزان خسارت به بخش های تاسیسات زیربنایی، راه های اصلی و فرعی، کشاورزی و بناهای مسکونی وارد شده است.

وی ادامه داد: در حوزه شهری چالوس، به جاده های حاشیه رودخانه چالوس بویژه در فرج آباد و دیواره پل کمربندی چالوس آسیب وارد و کارگاه شهرداری در حاشیه این رودخانه نیز به صورت کامل تخریب شد.

فرماندار چالوس گفت : سیلاب همچنین  در منطقه لارک جاده چالوس نیز موجب آبگرفتگی ۲۴ خانه و تخریب یک واحد مسکونی در این منطقه شد و سردهنه های زراعی سنتی و کانال آب رودخانه های چالوس و سرد آبرود در بخش مرکزی را تخریب کرد.   

زندی با بیان اینکه بارش شدید باران موجب آب شدن برف در ارتفاعات و در پی آن افزایش دبی آب رودخانه ها شد ،‌ افزود : این وضعیت موجب بروز سیل در جاده کندوان و تخریب بخشی از این مسیر در چندین قسمت در منطقه هزار چم به سمت شهر مرزن آباد شد و دهانه پل ها را نیز در این مسیر مسدود کرد.

وی ادامه داد : سیل در جاده کندوان موجب رانش زمین در سه نقطه و بسته شدن این مسیر برای چندین ساعت شد و دیواره حفاظتی جاده کندوان نیز در کنار رودخانه در مناطق انارک و ولی آباد نیز تخریب و به صورت موقت با مخروط پر شد.

فرماندار چالوس همچنین از تخریب راه دسترسی شنی ۱۰ روستای بخش مرزن آباد خبر داد و اظهار داشت: هم اکنون تردد در این راه ها انجام می شود ولی به دلیل شنی بودن نیاز به بازسازی دارد.

وی افزود : دیوار حفاظتی جاده در شهر مرزن آباد، اراضی کشاورزی و راه دسترسی به آنها در منطقه سیاه بیشه تخریب شد ضمن اینکه با افتادن چندین تیرک ، برق محور کندوان قطع شده بود که با تلاش نیروهای شرکت توزیع برق  روز گذشته وصل شد.

شهرستان چالوس با جمعیت ‎ ۱۱۶هزار نفر دارای بیش از ‎ ۱۰۰روستا است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.