دکتر سید عباس موسوی روز دوشنبه در جلسه ستاد مقابله با ویروس کرونا مازندران در حضور دکتر حریرچی معاون وزیر بهداشت در گزارشی از آخرین وضعیت این بیماری در استان گفت : در مرحله نخست غربالگری همه خانوارهای استان تحت پوشش قرار گرفته اند و اکنون ۱۰هزار و ۸۹۰ نفر در قرنطینه کرونایی قرار دارند.

وی با اظهار این که در مرحله دوم غربالگری کرونایی نیز ۳۵درصد افراد خانواده استان تحت پوشش قرار گرفتند، ادامه داد: شناسایی افراد بی علامت و کم علامت از ماموریت های جدی دانشگاه علوم پزشکی بابل و مازندران است.

دکتر موسوی با بیان اینکه دانشگاه علوم پزشکی مازندران ظرفیت انجام روزانه تا ۶۰۰آزمایش کرونا را دارد، ادامه داد: انتظار داریم شهروندان همکاری و همراهی که تاکنون داشته اند را ادامه بدهند.

وی با اظهار این که شبکه بهداشت مازندران با فعالیت بیش از یک هزارو ۱۵۰ خانه و مرکز بهداشت و همچنین پزشک خانواده نقش محوری را در پیشگیری و کنترل ویروس کرونا داشته اند، ضمن قدردانی از همه کادر بهداشتی و درمانی استان ، گفت: حمایت و همکاری آحاد مردم در تولید و تهیه اقلام بهداشتی نیز بی نظیر بوده است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی مازندران به کمک ۲۷میلیارد تومانی افراد خیر ، مردم عادی و صاحبان واحدهای تولید و صنعتی استان اشاره کرد و گفت: این کمک نقدی در تهیه دستگاه تنفس و دیگر اقلام بهداشتی برای استان بسیار کارساز و اثر گذار بوده است.

موسوی به فعالیت ۲ آزمایشگاه جدید در دانشگاه علوم پزشکی مازندران و بابل اشاره کرد و گفت : با فعالیت این ۲ آزمایشگاه ظرفیت آزمایش گرفتن در استان بالا رفته است یعنی افراد با شدت کمتری از علائم  کرونا مورد توجه آزمایشگاهی قرار می گیرند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران گفت: رشد و گسترش و قدرت شیوع کرونا ویروس را جدی بگیریم ، بررسی ها نشان می دهد در برخی از نقاط استان با کاهش جدی شیوع و در برخی مناطق نیز با گسترش مواجه هستیم و به طور یقین همه باید همکاری کرده و  در کنار هم باشیم تا موفق شویم.

وی گفت: در مرحله دوم غربالگری در روستاها به صورت خانه به خانه در حال انجام است و با توجه به شروع گسترده فعالیت کشاورزی به ویژه شالیکاری باید مقوله پیشگیری و مقابله را در روستاها جدی تر بگیریم.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.