‍این دختر بچه ۱۱ روز پیش هنگام بازی انگشتر مادرش را بلعیده بود.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی بابل ، انگشتر بلعیده شده با توجه به اندازه و سن و جثه کودک در این مدت دفع نشد و به همین خاطر بیمار به بیمارستان امیرکلاء ارجاع که با انجام رادیوگرافی و آندوسکوپی جسم خارجی در معده، رؤیت و با آندوسکوپی بدون هرگونه عوارضی خارج شد.

بر اساس این گزارش ، بیمار پس از خارج کردن جسم خارجی و کسب هوشیاری ، با حال عمومی مناسب مرخص شد.

فوق تخصص گوارش کودکان دانشگاه علوم پزشکی بابل که کار خارج کردن انگشتر را از معده کودک زیرابی انجام داد ، گفت : بیشترین موارد بلع اتفاقی جسم خارجی در کودکان بین سنین ۶ ماه تا چهار سال رخ می‌دهد که  سکه و اسباب‌بازی‌های کوچک شایع‌ترین موارد جسم خارجی را تشکیل می‌دهند.

دکتر ساناز مهربانی افزود : از بین اجسام خارجی ، بلع باتری بسیار خطرناک است و باعث پارگی مری در طی چند ساعت می‌شود ضمن این که اجسام نوک‌تیز نیز می‌تواند باعث آسیب به مری و بافت‌های اطراف مری به خصوص عروق و معده شده و ممکن است باعث خونریزی شدید شوند.

وی با تاکید بر این که اجسام نوک‌تیز و باتری باید به وسیله آندوسکوپ اورژانسی خارج شود، به والدین توصیه کرد اجسام کوچک قابل بلع به خصوص اجسام تیز و سربی و باتری های دیسکی و آهن ربا را از دسترس کودکان دور کنند.

این متخصص گوارش گفت : والدین همچنین فرزندان خود را از مواد شوینده اسیدی و قلیایی دور نگه دارند چون می تواند گاهی منجر به عوارض جبران ناپذیری شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.