مهدی رازجویان عصر سه شنبه به خبرنگار ایرنا گفت: تعداد بسیاری از روستاهای ییلاقی استان چهار فصل و محل تردد بوده که لازم است برای پیشگیری از انتقال ویروس کرونا به صورت مستمر ضدعفونی شود. 

وی افزود: به همه دهیاران و شوراهای روستایی تکلیف شده است که باید به صورت مستمر اماکن عمومی روستایی ضدعفونی شود.

معاون استاندار مازندران همچنین به تهیه ملزومات ضدعفونی روستاها نیز اشاره کرد و گفت: دهیاران می توانند با هماهنگی فرمانداری ها و سپاه و بسیج از مواد ضدعفونی کننده برخوردار شوند. 

رازجویان به آن دسته از روستاهایی ییلاقی که هنوز به دلیل بارش برف بازگشایی نشده است اشاره کرد و گفت: به دلیل عدم رفت و آمد به این روستاها در فصل زمستان نیازی به ضدعفونی نیست. 

وی با بیان اینکه در مناطق شهری و روستاهای پایین دست شاهد سیر نزولی انتقال ویروس و بیماران جدید هستیم ، افزود : با نوجه به آغاز فصل کوچ ، احتمال انتقال ویروس به مناطق ییلاقی مهم ترین دغدغه ستاد مبارزه با ویروس کرونا استان است. 

معاون استاندار مازندران به کمبود تجهیزات و صعب العبور بودن روستاهای ییلاقی استان اشاره کرد و گفت: به دلیل نبود تجهیزات و امکانات درمانی و پزشکی به هیچ وجه نباید اجازه دهیم ویروس به ییلاقات استان سرایت کند. 

رازجویان همچنین به ضرورت تاخیر در فصل کوچ اشاره کرد و گفت: برای جلوگیری از کوچ عشایر تدابیر لازم دیده شده است. 

مازندران سه هزار روستا دارد که طبق آمار ۴۳ درصد از جمعیت سه میلیون و ۲۵۸ هزار نفری استان در این مناطق سکونت دارند و از تعداد کل روستاهای استان حدود ۳۰ درصد آنها در مناطق ییلاق قرار دارند.

معاون استاندار مازندران همچنین تاکید کرد: ضدعفونی معابر عمومی شهری تا عادی نشدن شرایط باید ادامه داشته باشد تا شاهد ورود به پیک دیگری در شیوع ویروس کرونا نباشیم. 

رازجویان تاکید کرد: ضدعفونی باید با نظارت مسئولان شهرداری انجام شود تا منجر به خسارت به اموال عمومی نشود. 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.