معاونت سیاسی ، امنیتی و اجتماعی استانداری مازندران هم در پی فراخوان انتقال خون برای پیوستن به پویش عصر همدلی اهدای خون ، در قالب یک بخشنامه  با استناد به آمار رسمی اداره کل انتقال خون استان مبنی بر کاهش ۵۵ درصدی مراجعه برای اهدا خون در استان، از همه مدیران دستگاههای اجرایی و آحاد مردم خواست تا در پویش همدلی اهدا خون مشارکت حداکثری داشته باشیم. 

مدیرکل انتقال خون مازندران در گفت و  گو با خبرنگار ایرنا با بیان این که مراجعه برای اهدای خون در استان به دنبال شیوع بیماری کرونا بشدت کاهش یافته ، گفت : این وضعیت نگران کننده است و از آحاد شهروندان مازندرانی درخواست می شود تا در پویش سه روزه عصر همدلی اهدا خون مشارکت کنند.

دکتر اسماعیل پوریانی افزود: با همکاری استانداری پویش عصر همدلی اهدا خون را از مدیران ، مسئولان ، کارکنان و کارمندان دستگاه های دولتی استان شروع کرده ایم.

وی با توضیح این که همه امکانات و تجهیزات در فرایند خونگیری مطابق با استانداردهای بهداشت جهانی است و اهدا کنندگان یقین داشته باشند مشکل بهداشتی متوجه آنان و پزشکان و کادر انتقال خون  نیست، تصریح کرد: به دلیل کمبود ذخایر گروه های خونی در تامین انواع گروه های خونی به ویژه  Aمثبت ، Oمثبت و Oمنفی که بیشترین استفاده را در مراکز درمانی استان دارند، با مشکل مواجه شدیم.

پوریانی میانگین ماهانه اهدای خون در مازندران را در شرایط عادی حدود ۱۵ هزار واحد اعلام کرد و بیان داشت : به دلیل کاهش مراجعات روند خونگیری کاهش یافته است و لازم است شهروندان اهدای خون را فراموش نکنند.

مدیرکل انتقال خون مازندران تداوم کاهش معنی دار اهدا خون را خطری جدی برای فرایند درمان ، بویژه حفظ جان بیماران خاص در استان توصیف کرد و بیان داشت : ماهانه ۶۰ درصد از خون‌های اهدایی به صورت ثابت به مصرف بیماران خاص می‌رسد.

پوریانی بیان داشت: متاسفانه اکنون  وضعیت اهدای خون در استان مازندران مناسب نیست در حالی که ما در استان ۶ مرکز جراحی قلب باز ، حوادث متعدد ناشی از رانندگی و بیش از چهار هزار و ۵۰۰ بیمار خاص اعم از تالاسمی ،هموفیلی ،دیالیزی و سرطانی داریم که تمامی اینها نیازمند خون هستند.

وی از افراد سالم و تندرست استان خواست تا برای اهدا خون به پایگاههای ثابت و سیار انتقال خون مراجعه کنند و ضمن قدردانی از مردم گفت که  با اهدا یک واحد خون جان سه نفر را نجات بدهید. 

۱۳پایگاه ثابت و سیار انتقال خون در مازندران وجود دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.