دکتر سید عباس موسوی روز پنجشنبه در هفتمین کنگره اخلاق پزشکی ایران در مجتمع پزشکی پیامبر اعظم (ص) ساری افزود : هیات داوران ۶۳ مقاله ارسالی را برای سخنرانی در هفتمین کنگره اخلاق پزشکی ایران در ساری انتخاب کردند.
وی اضافه کرد : حدود ۲۸۳ مقاله انتخابی نیز در قالب پوستر هفتمین کنگره اخلاق منتشر خواهد شد.
وی تعداد شرکت کنندگان در این کنگره را  حدود ۸۰۰ نفر از پزشکان و متخصصان علوم پزشکی از دانشگاههای علوم پزشکی سراسر کشور بیان کرد.
رییس دانشگاه علوم پزشکی مازندران برگزاری نمایشگاه فیلم و عکس و تجلیل از برگزیدگان این نمایشگاه را از برنامه های حاشیه این رویداد مهم پزشکی در کشور بیان کرد که همساله به میزبانی یکی از دانشگاههای علوم پزشکی کشور برگزار می شود.
دکتر موسوی تحول و نو آوری در آموزش علوم پزشکی (با محوریت اخلاق در آموزش )،کمیته های اخلاق بیمارستانی و  راهنمای عمومی اخلاق حرفه ای شاغلین حرف پزشکی و وابسته سازمان نظام پزشکی را از محورهای اصلی این رویداد مهم پزشکی در ایران بیان کرد.
وی خاطرنشان کرد در این کنگره پیرامون فلسفه اخلاق - اخلاق بالینی - اخلاق در آموزش  پزشکی - آموزش اخلاق پزشکی - اخلاق در پژوهش های پزشکی - اخلاق پرستاری،اخلاق داروسازی -  اخلاق دندانپزشکی - اخلاق پیراپزشکی - اخلاق در ارائه خدمات پاراکلینیکی - اخلاق بیمارستانی - عدالت در سلامت و حقوق بیماران  بحث و گفت وگو می شود.
وی اضافه کرد: در این کنگره کارگاههای آموزشی نیز برای بحث و تبادل نظر پیرامون محورهای اصلی و فرعی با حضور متخصصان علوم پزشکی برگزار می شود تا بتوانیم در مورد اخلاق پزشکی به یک راهبرد صحیح برسیم.
 رییس دانشگاه علوم پزشکی مازندران وضعیت اخلاق پزشکی در ایران را رضایت بخش اعلام کرد و اظهارداشت : کنگره های اخلاق پزشکی باید چالش های موجود در این حوزه را برای رضایت مندی بیشتر بیماران مورد بررسی قرار دهد و برای کاهش آن چاره اندیشی کند.
دکتر موسوی رضایت مندی بالای مردم از خدمات پزشکی به خصوص در بخش دولتی را نمونه ای از وضعیت خوب اخلاق پزشکی در کشور دانست.
معرفی الگوهای اخلاق پزشکی 
نماینده ولی فقیه در مازندران گفت : امروز جمهوری اسلامی در حوزه پزشکی و فن آوری مرتبط با آن به پیشرفت های چشمگیری رسیده است به طوری که تعداد زیادی از پزشکان متخصص ایرانی در سایر کشورهای جهان دارای جایگاه خوبی هستند.
آیت الله محمدباقرلایینی در هفتمین کنگره اخلاق پزشکی در ساری افزود : در زمینه اخلاق پزشکی نیز پزشکان ما در مقایسه با کشورهای دیگر از وضعیت بسیار مطلوبی قرار دارند.
وی اضافه کرد : کنگره اخلاق پزشکی باید با شناسایی الگوهای برتر اخلاق پزشکی را در سطح استانی و کشور شناسایی و به پزشکان جوان و دانشجویان رشته پزشکی معرفی کنند تا آنها نیز با الگو گیری از این پزشکان راهشان را ادامه بدهند.
وی بومی سازی اخلاق پزشکی و انتخاب معیارهای درست برای این بخش را از دیگر وظایف این کنگره ها بیان کرد.
هفتمین کنگره اخلاق پزشکی عصر روز گذشته فعالیت خود را در ساری آغاز کرد و تا عصر فردا جمعه ۱۸بهمن ماه نیز ادامه خواهد داشت.
قرار بود  این کنگره صبح امروز پنج شنبه ۱۷ بهمن ماه با سخنرانی دکتر سعید نمکی وزیر بهداشت و درمان و آموزش پزشکی به صورت رسمی افتتاح شود که این سفر لغو شد.
 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.