به گزارش ایرنا سید موسی خادمی شامگاه جمعه در جمع خبرنگاران درخصوص هدف تشکیل شورای دانا در استان افزود: برخی از موضوعات و مشکلات مهم استان لرستان که به روش های معمول و متعارف حل نمی شوند برای رایزنی های لازم با مراجع ملی و جذب منابع در شورای دانا مطرح می شوند.
وی با بیان اینکه مجموعه نهادهای موثر استان مانند نهادهای فرهنگی، اجرایی و قضایی برای حمایت از سرمایه گذاری بسیج و آماده هستند، تصریح کرد: برای دریافت سهم استان از منابع ملی نیازمند وحدت بین ذی نفعان استان هستیم و وظیفه شورای دانا به وجود آوردن این وحدت است.
استاندار لرستان وحدت را سرمایه اصلی توسعه و پیشرفت استان دانست و افزود: وحدت ایجاد شده باید در همه ارکان جامعه و گروه های مختلف وجود داشته باشد.
وی اظهار کرد: شورای دانا به طور ماهیانه و هرجا که لازم باشد با توجه به موضوعات مختلف تشکیل جلسه می دهد.
وی افزود: این شورا از فردا شروع به کار می کند و به سمت اقشار و مسئولان پایین در جامعه انتقال داده می شود.
خادمی گفت: همه باید برای پیشرفت و توسعه استان لرستان تلاش کنند به همین خاطر با حضور نماینده ولی فقیه در استان لرستان، رئیس کل دادگستری، رئیس مجمع نمایندگان به این نتیجه رسیدیم که شورایی تحت عنوان شورای دانا برای پیشرفت و توسعه استان لرستان را تصویب کنیم.
نماینده ولی فقیه در استان لرستان نیز گفت: این شورا سیاست ‌های کلی را دنبال می کنند و دارای ویژگی های مختلفی مانند هماهنگی و انسجام بین همه مسئولان استان لرستان است.
آیت الله سید احمد میرعمادی افزود: پیشرفت و توسعه هر منطقه به مردم خود آن منطقه بستگی دارد که از همین جا از همه کارشناسان دعوت می کنیم پای کار باشند و در راستای توسعه استان لرستان، این شورا را تقویت کنند.
وی اضافه کرد: این شورا می تواند از تمام ظرفیت‌ ها و قابلیت ‌های داخل و خارج استان بهره‌مند شود و برای توسعه آن تصمیم گیری کند.
نماینده ولی فقیه در لرستان یکی از دغدغه‌های اصلی لرستان را توسعه و پیشرفت استان دانست و اظهار کرد: توسعه نیافتگی امروز باعث شده لرستان درخصوص بیکاری در رده‌ های بالای جدول قرار گیرد.
وی افزود: شورای راهبردی برای توسعه و پیشرفت استان شکل گرفته و این شورا می تواند در این زمینه کارهای خوبی را انجام دهد.
وی اضافه کرد: این شورا می ‌تواند موانع پیشرفت و توسعه استان را شناسایی و آنها را برطرف کنند، زیرا دست اندرکاران و مسئولان ارشد استان عضو این شورا هستند.
رییس مجمع نمایندگان لرستان در مجلس شورای اسلامی نیز گفت: بعد از انقلاب اسلامی در راستای توسعه لرستان اقدامات خوبی انجام شده اما این استان همچنان دارای عقب ‌ماندگی ‌های زیادی است که با تشکیل شورای راهبردی توسعه تحت عنوان دانا می توان بخشی از این مشکلات را مرتفع تر کرد.
الهیار ملکشاهی هدف از تشکیل این شورا را هماهنگی بین مدیران، رفع موانع توسعه همه جانبه استان و ایجاد شرایط لازم برای سرمایه ‌گذاری در استان بوده است.
شورای توسعه استان لرستان شامگاه جمعه با حضور نماینده ولی فقیه در لرستان، استاندار لرستان، رییس کل دادگستری لرستان و رییس مجمع نمایندگان لرستان تشکیل شد.
9872/3022
خبرنگار: اله یار محمودی فر ** انتشاردهنده: احسان کردی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.