به گزارش خبرنگار ایرنا سید موسی خادمی روز شنبه در نشست ستاد بحران استان لرستان در سالن جلسات استانداری افزود: برای آمادگی بیشتر در حوادث احتمالی باید همه اقدامات انجام شده توسط دستگاه های اداری استان ثبت و مستند سازی شود.
وی اظهار کرد: هنر مدیریت بحران، ایفای نقش در زمان طلایی یا همان 24 ساعت ابتدایی وقوع حادثه است لذا مسئولان استان باید با حساسیت ویژه نسبت به تهیه و ارائه آمار دقیق و صادقانه اقدام نمایند.
خادمی با تاکید بر اینکه نام لرستان باید در حوزه امداد و کمک رسانی در کشور بدرخشد، افزود: تحقق این مهم نیازمند همکاری و احساس مسئولیت مدیران و همه آحاد جامعه است.
مدیرکل مدیریت بحران استان لرستان نیز زلزله اخیر در غرب کشور را بزرگترین زلزله تاریخ استان کرمانشاه و دومین زلزله بزرگ تاریخ زاگرس میانی دانست و گفت: این زلزله رژیم زلزله خیزی زاگرس را برهم زد و باعث فعال شدن همه گسل های استان کرمانشاه شد و به همین علت استان لرستان نیز از این پس متاثر از فعالیت این گسل ها خواهد بود.
رضا آریایی با بیان اینکه لرستان از ابتدای سال تاکنون 209 زلزله را تجربه کرده است، افزود: از این تعداد 103 مورد از تاریخ 21 آبان ماه جاری تا الان به وقوع پیوسته است.
وی با بیان اینکه در مکانی که زلزله اخیر رخ داد هیچ گونه گسل مهم و شناخته شده ای ثبت نشده بود، گفت: تعاریف وقوع زلزله در منطقه عوض شده که این خود گویای نیاز بیش از پیش ما به آمادگی های لازم برای مقابله با حوادث طبیعی است.
آریایی همکاری همه مردم و مسئولان استان در بحث امداد رسانی حادثه اخیر را بسیار مثبت ارزیابی کرد و گفت: تاکنون 150 کامیون حامل لوازم مورد نیاز برای حادثه دیدگان به مبلغ 35 میلیارد ریال و مبلغ یکهزار و 400 میلیون ریال کمک نقدی به مناطق زلزله زده ارسال شده است.
مسعود رضایی مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی لرستان نیز اظهار کرد: سه هزار و 20 واحد مسکن لرستان که به طور عمده در بخش روستایی قرار دارند دچار آسیب هایی ناشی از این زلزله شده اند که برای جبران این خسارات نیازمند تسهیلاتی به مبلغ 520 میلیارد ریال هستیم.
7264/3022
خبرنگار: بهزاد سلاح ورزی ** انتشاردهنده: احسان کردی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.