به گزارش ایرنا حجت الاسلام محمد سوری در خطبه های نماز جمعه پلدختر افزود: وضعیت ناشی از زمین لرزه اخیر مردم استان کرمانشاه به لحاظ خدماتی، امنیتی و اورژانسی نیازمند مدیریت جهادی، سریع و جامع است.
وی با تسلیت در گذشت جان باختگان زلزله و آرزوی سلامتی برای مجروحان حادثه اظهار کرد: مردم نوع دوست کشور در حرکتی بی نظیر به یاری هموطنان شتافتند و همدردی خود را با کمک های نقدی و غیر نقدی اعلام کردند.
حجت الاسلام سوری ضمن تقدیر از تمام نهادهایی که از همان ساعات اولیه با تلاش به آسیب دیدگان کمک کردند، افزود: بنا بر اطلاعاتی میدانی از کرمانشاه، آسیب دیدگان به پوشاک، پتو و مواد غذایی مانند برنج، حبوبات و روغن نیاز دارند که لازم است از طریق مجاری تعریف شده این کمک ها ارسال شوند.
وی گفت: هرچند عمق این حادثه زیاد و بسیار سنگین و تاسف بار بود اما انسانیت، وحدت و نوع دوستی مردم در مواقع حوادث و بلایای طبیعی را نشان داد.
وی افزود: آنچه مهم است با وجود فصل سرما و احتمال بارندگی توجه و تسریع مسئولان در ساماندهی زلزله زدگان بی سرپناه است.
خطیب جمعه خرم آباد در فرازی دیگر از خطبه های نماز جمعه اظهار کرد: عربستان و رژیم صهیونیستی می خواهند محبوبیت حزب الله لبنان که تشیع و تسنن همه آن را قبول دارند را از بین ببرند.
وی افزود: می خواهند ذهن ها را به سمت لبنان متمرکز کنند لذا مسئولان نظامی و انتظامی کشور ما باید هوشیار باشند تا دشمن جرات تعرض نداشته باشد.
حجت الاسلام سوری اظهار کرد: مسئولان کشور باید آمادگی کامل در برابر یاوه گویی های عربستان و رژیم صهیونیستی داشته باشند.
شهرستان پلدختر در 120 کیلومتری جنوب غربی مرکز استان لرستان واقع شده است.
آخرین اخبار و رویدادهای استان لرستان، ایران و جهان علاوه بر سایت ایرنا لرستان در کانال تلگرامی @irnalorestan نیز منتشر می شوند.
7272/3022
خبرنگار: فاطمه مهرابی ** انتشاردهنده: احسان کردی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.