به گزارش ایرنا حسین کمالی روز پنجشنبه در جلسه نشست دبیران احزاب و گروه های سیاسی استان لرستان در سالن جلسات استانداری افزود: راه اندازی خانه احزاب توجه به منافع ملی و دوری از خودخواهی ها بوده و منافع ملی جای خودخواهی ها را گرفته زیرا که شیوه های منطقی انتقال قدرت خانه احزاب شکل می گیرد.
وی ادامه داد: در گذشته اعتقاد داشتند صحنه سیاست به معنای موضع گیری و کلاه سرهم گذاشتن بوده اما اکنون مفاهیم تغییر کرده و شناسایی ضعف و نقاط قوت برای ایجاد تعامل مدنظر است و باید در این رابطه صادق بود.
به گفته وی کسی که قدرت را در دست می گیرد باید اطمینان بدهد که حقوق همگان را حفظ کند و اکنون رفتار و شیوه ها تغییر کرده و کسی سعی در حذف طرف مقابل را ندارد.
کمالی بیان کرد: در گذشته بین گروه های سیاسی بحث ها و حرف های نامربوط گفته می شد اما دیکتاتوری اکثریت در خانه احزاب کنار گذاشته شده و اکنون بین احزاب اصولگرا، اصلاح طلب و میانه رو تفاهم برقرار شده است.
وی افزود: باید به نوعی رفتار کرد که کشور را در مقابل تهدیدها بسازیم چراکه دشمن به تفرقه مردم و مسئولان و تفرقه بین اقوام در کشور دلخوش کرده است.
رئیس خانه احزاب کشور ادامه داد: ترامپ در تلویزیون با چهره متمددانه معتقد بود با حکومت ایران که حقوق مردم را رعایت نمی کند باید برخورد شود این در حالی است که بیشترین جنایت ها در تاریخ توسط دولت آمریکا رخ داده و در منطقه کمتر کشوری وجود دارد که مورد هجوم آمریکا قرار نگرفته باشد.
کمالی اظهار داشت: تا بحال آمریکا در تمامیت ارضی کشورها اظهار نظر غیر واقعی نکرده اما ترامپ این رفتار را انجام داد و راجع به خلیج فارس اظهار نظر کرد هرچند که این نگاه به صورت کمرنگ تر در غربی ها وجود دارد.
وی افزود: آمریکایی ها به تک قطبی قدرت اعتقاد دارند و نظرات خود را بر ما اعمال می کنند در حالی که اگه گفت و گوی که با مردم دارند باید با شیوه منطقی ارایه و پاسخ بگیرند.
رئیس خانه احزاب ادامه داد: نوع نگاه آنها جوابی مشابه کره شمالی است که می گویند در صورت حمله، حمله خواهیم کرد.
کمالی افزود: مردم ایران از جنگ فاصله می گیرند و حتی در جنگ تحمیلی، دفاع مقدس انجام دادیم و دیدگاه ما کشور گشایی و حمله نیست دیدگاه ما زندگی متمددانه با دیگر کشورها و ملت هاست.
وی با بیان اینکه ترامپ به اختلاف بین ملت و دولت ایران دلخوش کرده است و سعی در فاصله بین مردم دارد گفت: ما دولتی را انتخاب کرده ایم که با رای اکثریت انتخاب شده است.
وی اظهار کرد: کشور ما با گفت و گو ومناظره برای اولین بار در تاریخ یک اختلاف بین المللی(برجام) را حل و فصل کرد.
رئیس خانه احزاب کشور گفت: احزاب لرستان با برادری و دوستی در خانه احزاب فعالیت کنند و برای پیشرفت استان و اصلاح هنجارهای جامعه دست به دست هم دهید.
کمالی با بیان اینکه در فعالیت های سیاسی منافع ملی مهم بوده و به منافع مردم فکر کنید گفت: درگیری های طایفه ای پسرفت را در جامعه به دنبال دارد.
وی در پایان افزود: قانون جدید احزاب اشکلاتی دارد و باید قوانین به شیوه ای تنظیم شود که صلح دوستی در جامعه برقرار شود.
7274/3210
خبرنگاران: مریم نریمانی**محمد یاراحمدی**انتشاردهنده:محمد علیدوستی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.