به گزارش ایرنا مرضیه قنبریان روز چهارشنبه در نشست خبری با خبرنگاران در سالن جلسات استاندارد لرستان با بیان اینکه شعار استاندارد شهرها را هوشمند تر می کند به عنوان شعار روز جهانی استاندارد انتخاب شده است، افزود: در زمینه استانداردسازی جهت آموزش مدیران کنترل کیفیت در شش ماه نخست سال جاری سه هزار و 160 نفر ساعت دوره برگزار شده است.
وی با بیان اینکه جهت ارتقا دانش فنی کارکنان اداره استاندارد نیز در این مدت 2 هزار و 103 نفر ساعت آموزش برگزار شده اظهار کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون 321 پروانه اجباری فرآورده های غذایی و 24 پروانه تشویقی در استان صادر شده و در حال حاضر 279 واحد تولیدی استان تحت پوشش پروانه اجباری هستند.
قنبریان ادامه داد: در این مدت 475 مورد بازرسی از واحدهای تولیدی خدماتی تحت پوشش و تاسیسات سیلندر پرکنی بازرسی شده است.
وی افزود: از مجموع 12 تاسیسات سیلندر پرکنی استان پنج مورد دارای پروانه استاندارد هستند و تا پایان سال جاری تمام واحدها پروانه استاندارد دریافت خواهند کرد.
مدیرکل استاندارد لرستان همچنین گفت: 465 مورد نمونه برداری از واحدهای تولیدی استان در شش ماه نخست سالجاری انجام شده و طرح بازار و کنترل فرآورده های مصرفی نیز در استان در حال اجرا می باشد.
وی افزود: از مجموع سه هزار و 71 مورد بازرسی سطح بازار 205 نمونه برداری جهت ارسال به آزمابشگاه جهت تعیین کیفیت فرآورده های مذکور انجام شده است.
قنبریان با اشاره به وضعیت تجهیزات شهربازی های لرستان گفت: در حال حاضر سازمان فضای سبز شهرداری خرم آباد همکاری خوبی با استاندارد دارد و در شهرستان بروجرد نیز بالای 90 درصد استاندارد سازی تجهیزات شهربازی ها و پارک ها در حال انجام است.
وی افزود: بهره بردار تجهیزات بازی باید در سامانه ثبت شوند و کار بازرسی و نظارت به شرکت های بازرسی جهت استاندارد یک ساله ارجاع داده می شود.
7274/6060
خبرنگار:مریم نریمانی**انتشاردهنده:محمد علیدوستی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.