به گزارش ایرنا آیت الله سید احمد میرعمادی روز چهارشنبه در گردهمایی ائمه جمعه پنج استان کشور در سالن همایش های کمیته امداد امام خمینی خرم آباد افزود: اولین مفهومی که با تشکیل خانواده ایجاد می شود، مسئولیت پذیری است و آمدن فرزند، مسئولیت ها تغییر می کند.
وی تمام آسیب ها و خطراتی که متوجه خانواده است را به دلیل عدم مسئولیت پذیری یا عمل نکردن به مسئولیت ها در خانواده دانست و اظهار کرد: ائمه جمعه در ارتباط با مسائل خانواده باید در تمام زمینه ها فرهنگ سازی کنند و به روشنگری و تبیین مسئولیت اعضای خانواده ها نسبت به یکدیگر بپردازند.
نماینده ولی فقیه در لرستان با بیان اینکه عدم مسئولیت پذیری از عوامل بالا رفتن سن ازدواج است، افزود: پایبند نبودن زوجین به مسئولیت های خود منجر به طلاق می شود.
وی گفت: بسیاری از افراد در ازدواج به مسئولیت در قبال خانواده توجهی ندارند حال آنکه در منابع دینی به مسئولیت ها در خانواده توجه ویژه ای شده است.
آیت الله میرعمادی افزود: همسرداری، تکیه گاه بودن مرد برای زن، تامین معیشت، فرزندآوری، فرزند پروری، مسئولیت مادر بودن و فراهم ساختن محیط مناسب در خانه از مسئولیت های اعضای خانواده است که باید مورد توجه قرار گیرند.
وی با بیان اینکه تامین اقتصاد خانواده از سوی مرد وظیفه و از سوی زن منت است، گفت: در اسلام هویت زن صالحه با فرزند آوری است.
امام جمعه خرم آباد افزود: بیشترین آمار کودکان کار مربوط به کودکان بدون خانواده و یا بد سرپرست است.
این خبر تکمیل می شود...
خبرنگار: محمد یار احمدی ** انتشاردهنده: احسان کردی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.