به گزارش ایرنا عباس زارع عصر سه شنبه در جمع خبرنگاران در خرم آباد اظهار کرد: یکی از دغدغه‌های نظام جمهوری اسلامی در رابطه با امنیت غذایی بوده و با توجه به اینکه در کشوری خشک و نیمه خشک هستیم یکی از راه‌های برون‌رفت از این مشکل افزایش بهره وری در مصرف بخش کشاورزی است.
وی با اشاره به اینکه یکی از راه هایی که می تواند در مدیریت مزرعه نقش مهمی داشته باشد ، تغییر روش‌های آبیاری سنتی به روش های نوین آبیاری است ادامه داد: خوشبختانه دولت تدبیر و امید حمایت ‌های خوبی در سطح کشور برای اراضی آبی کشور پیش‌بینی کرده که به سامانه های نوین آبی تبدیل شوند.
زارع افزود: امسال 31 هزار و 300 میلیارد ریال اعتبار در قانون بودجه سنواتی و صندوق توسعه ملی برای آبیاری تحت فشار یا سامانه نوین آبیاری پیش‌بینی شده است و بر اساس طرح اقتصاد مقاومتی توسعه سامانه‌های نوین آبیاری یکی از طرح های اولویت ‌دار اقتصاد مقاومتی است که جهاد کشاورزی مکلف است سالانه 250 هزار هکتار زمین زراعی را مجهز به این سامانه کند.
مشاور وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه سیاست وزارتخانه برای تخصیص اعتبار در زمینه ایجاد این سامانه بر اساس عملکرد بوده و هر میزان در استان اقدام شود تخصیص خواهد یافت گفت: این میزان در کشور حدود 20 درصد بوده که برای استان لرستان حدود 32 درصد تخصیص داده شده است.
3210/6060
خبرنگار: محمد یاراحمدی**انتشاردهنده:محمد علیدوستی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.