اسمااسماعیل پور،خبرآنلاین لرستان،فرخ نوری اظهار داشت: پیش بینی می‌شود امسال حدود و 2 هزار و 800 تن ذرت دانه‌ای از زمین‌های کشاورزی شهرستان پلدختر برداشت شود.


وی با بیان این که کشت ذرت دانه‌ای در شهرستان پلدختر از اواخر خردادماه آغاز و تا پایان تیرماه ادامه دارد افزود: فصل برداشت این محصول از اواخر مهرماه جاری آغاز و تا آذر ماه ادامه دارد.

رییس اداره تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی پلدخترگفت: امسال حدود 450 هکتار از زمین‌های کشاورزی شهرستان پلدختر به کشت ذرت دانه‌ای اختصاص یافته که سال گذشته 260 هکتار از اراضی این شهرستان زیر کشت این محصول رفته است.


وی افزود: 50 هکتار از سطح اراضی کشاورزی شهرستان از طریق کاشت ذرت دانه‌ای با دستگاه کشت مستقیم بدون خاک ورزی کاشته شده است .


نوری به مزایای کاشت ذرت دانه‌ای اشاره وتصریح کرد: جلوگیری از فرسایش خاک ، کاهش مصرف آب ، کاهش مصرف سوخت ، جلوگیری از آتش زدن کاه و کلش محصول قبلی و رفت و آمد کمتر ادوات کشاورزی روی سطح خاک از جمله مزایای کشت مستقیم این محصول است.


وی افزود: پیش بینی می‌شود امسال از هر هکتار مزارع ذرت به طور میانگین هشت تن ذرت دانه ای برداشت شود.


رئیس اداره تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی پلدخترگفت: ارقام بذر ذرت دانه‌ای کشت شده در این شهرستان از نوع 640-704 است که توسط دو دستگاه کمباین برداشت می‌شود.


وی افزود: امسال قیمت هر کیلوگرم ذرت دانه‌ای یکهزار و 69 تومان از کشاورزان ذرت کار خریداری می‌شود.


به گفته نوری روستاهای واشیان ، باغ جایدر ، دوکوهه، سراب حمام و اسلام آباد بیشترین سطح زیر کشت ذرت دانه ای رادر شهرستان پلدختر به خود اختصاص داده اند.


رئیس اداره تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی پلدخترگفت: ذرت دانه‌ای پس از برداشت به کارخانجات شهرستان‌های هم‌جوار تحویل داده می‌شوند و به بازار مصرف که عمده مرغداری‌ها ، دامداری‌ها و کارخانه‌های خوراک دام است عرضه می‌شود.

46

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 768553
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.