شیرزاد نجفی روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا از بیمه شدن بیش از 13 هزارهکتار از مراتع ییلاقی لرستان خبر داد و اظهار کرد: در شش ماهه اول سال جاری 42 طرح مرتعداری در استان زیر پوشش بیمه قرار گرفت که در این طرح حق بیمه مرتع داران بر اساس شمارش دام، پوشش گیاهی، مساحت مرتع و گونه های پوشش گیاهی محاسبه می شود.
وی افزود: در صورتی که در اثر حوادثی چون خشکسالی، تگرگ و سیل به مراتع خسارتی وارد شود و از حمایت بیمه برخودار باشد ، صندوق بیمه محصولات کشاورزی و منابع طبیعی خسارت وارده را جبران می کند.
نجفی تصریح کرد: هدف از اجرای طرح بیمه مراتع، حمایت از مجریان طرح‌های مرتعداری خسارت دیده بر اثر عوامل طبیعی است که می‌تواند یکی از راهکارهای اصولی سرمایه‌گذاری در راستای توانمند سازی جوامع روستایی و مجریان و بهره برداران این بخش محسوب شود.
حدود یک میلیون و 200 هزار هکتار از مساحت استان لرستان پوشیده از جنگل است که این جنگل‌های حوزه رویشی زاگرس از با ارزش ترین ذخایر جنگلی جهان است.
مهم ترین گونه گیاهی در جنگل‌های لرستان بلوط است که این درختان نقش فوق‌العاده اکولوژیستی دارند و منابع مهمی برای حفظ آب و خاک محسوب می‌شوند.
9872/6060
خبرنگار: الهیار محمودی فر**انتشاردهنده:محمد علیدوستی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.