به گزارش ایرنا مسیر دانشگاه آزاد اسلامی واحد بروجرد روزانه با تردد بیش از 11 هزار دانشجو و ساکنان روستاهای شیخ میری سادات، گلدشت، ونایی، برکت آباد و دیگر روستاها روبرواست، جاده ای عرض کم، پیچ وخم بسیاروغیراستاندارد و شیب زیاد همواره خسارت های جانی و مالی بسیاری را به مسافران این محورتحمیل کرده است.
یکی ازساکنان روستای ونایی بروجرد گفت: این جاده درابتدا یک جاده روستایی بود که با احداث مجتمع دانشگاهی امام خمینی(ره) دانشگاه آزاد و تردد گسترده روزانه هزاران دانشجو و روستایی به مسیری پرترافیک و پرخطرتبدیل کرده است.
علی محمد ترابی افزود: روستای ونایی از روستاهای بزرگ و پرجمعیت بروجرد است که به توجه به طبیعت زیبا وبکربه عنوان یکی از جاذبه های گردشگری استان وشهرستان محسوب می شود.
وی اضافه کرد: این روستا درفصول مختلف سال به ویژه بهارو تابستان میزبان حجم بسیاری ازمسافران و شهروندان بروجردی است که اغلب آنها ازعرض کم وغیراستاندارد بودن مسیر دسترسی به این جاذبه گردشگری گلایه می کنند.
یک دانشجوی بروجردی گفت: مجتمع دانشگاهی امام خمینی بروجرد درخارج از شهر و در جاده یک محور روستایی ایجاد شده که تردد اتوبوس های دانشگاه، خودروهای شخصی دانشجویان و اساتید و روستاییان موجب شده تا این محور کم عرض و پر از شیب های تند و پیچ های خطرناک همواره شاهد تصادف هایی با خسارت مالی وجانی باشد.
رضا دارابی ادامه داد: برخی از دانشجویان به جاده آشنایی کامل نداشته و وبا توجه به عرض کم وپیچ های تند و با شیب بالا دچار خسارت های جانی ومالی بسیاری شده اند.
وی ازمسئولان شهرستانی و دانشگاهی بروجرد خواست تا برای حفظ جان دانشجویان و روستاییان این مسیرارتباطی تدابیری به کار گرفته شود.
معاون راه و شهرسازی بروجرد گفت: طرح تعریض و بهسازی محورجاده دانشگاه آزاد اسلامی بروجرد ازسال 94 آغاز شده اما ازآن زمان تاکنون به دلیل نبود اعتباراستانی به کندی پیش رفته و تاکنون حدود 20 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.
احمد پارسا افزود: سال 95 برای اجرای طرح تعریض این محور 25 میلیارد ریال و امسال 26 میلیارد ریال ازمحل اعتبارات استانداری لرستان تخصیص داده شده که تاکنون هیچ مبلغی در این راستا پرداخت وهزینه نشده است.
وی تاکید کرد: این محور به طول سه کیلومتریکی ازمحورهای پرتردد روستایی شهرستان محسوب می شود که هرهفته شاهد حوادث تلخ تصادف دراین مسیر هستیم.
معاون راه و شهرسازی بروجرد با اشاره به احداث ساخت دانشگاه آزاد در این محور و صدورمجوز ساخت از سوی شهرداری برای این واحد دانشگاهی ادامه داد: شهرداری و دانشگاه آزاد باید ابتدا زیر ساخت ها را برای تردد دانشجویان و نیز تبدیل یک جاده روستایی به جاده اصلی را آماده می کردند.
پارسا گفت: با توجه به اینکه تعریض این محورنیازمند تملک برخی ازاراضی و باغات دراین محوراست دانشگاه آزاد برای تملک این اراضی قول همکاری داده بود که عملا اقدامی در این راستا انجام نشده و دانشگاه به عنوان مسوول 11 هزار دانشجو باید امکانات لازم را برای تردد این دانشجویان از جمله جاده کم خطر فراهم نماید.
معاون عمرانی دانشگاه آزاد اسلامی واحد بروجرد گفت: تملک اراضی حریم این واحد دانشگاهی برعهده راه وشهرسازی بوده وبا توجه به تردد دانشجویان ازاین مسیرو نیزاحداث مجتمع دانشگاهی دراین محورتعهد نموده اعتباری برای تکمیل واجرای این محور تخصیص دهد.
داوود گاپله افزود: پیشرفت مشخصی دراجرای این طرح تاکنون انجام نشده و دانشگاه آزاد اسلامی واحد بروجرد نیز درصورتی که این تعریض تا مقابل این واحد دانشگاهی انجام شود اعتبار پرداخت می کند.
وی اظهارکرد: این محور علاوه بر مسیر دسترسی دانشگاه آزاد راه ارتباطی منطقه گردشگری ونایی و روستاهای همجواراست که در روزهای حجم ترافیک آن بالا است.
وی بیان کرد:: تعریض محور دانشگاه فازیک طرح گردشگری است و درآینده این تعریض تا منطقه تفریحی ونایی ادامه خواهد داشت.
6052/7273 خبرنگار: آمنه صارمی** انتشاردهنده: مقداد بهاروند احمدی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.