به گزارش ایرنا سید موسی خادمی روز شنبه در کارگروه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید در سالن جلسات استانداری لرستان افزود: برای تسهیل در اشتغالزایی باید سرمایه گذاری تقویت شود.
وی فلسفه وجودی ادارات صنعت، معدن و تجارت و تعاون، کار و رفاه اجتماعی و بانک ها را رفع مشکلات سرمایه گذاری دانست و اظهار کرد: تلاش می کنیم واحدهای تولیدی دچار مشکل را به چرخه اقتصاد و صنعت بازگردانیم هرچند که باید پذیرفت برخی واحدها مشکلات جدی دارند.
استاندار لرستان با تاکید بر لزوم وجود مدیریت قوی در کارخانه ها گفت: فعالیت برخی واحدهای تولیدی به لحاظ بازار غیرقابل توجیه است لذا عقلایی نیست به هر طریق ممکن واحدهایی که توجیهی ندارند را نگه داریم.
وی افزود: نباید توقعات مردم را بالا ببریم و پس از آن هرکاری را به هر قیمتی انجام دهیم؛ کاری را انجام خواهیم داد که عقلایی باشد نه اینکه عده ای آن را پسند کنند.
خادمی با تاکید بر لزوم بهره وری در اقتصاد اظهار کرد: منابع مالی کشور محدود است لذا نباید آنها را هدر دهیم بلکه باید نقطه بهینه را پیدا و طبقات بیرونی را براساس این موضوع تنظیم کنیم.
وی با بیان اینکه هیچ یک از واحدهای تولیدی بدون کار کارشناسی تامین مالی نمی شوند، افزود: هیچ مدیری نباید از تلاش و توسعه استان کوتاهی کند و نگاه ما باید سیستمی و فراتر از بخش مدیریتی باشد.
معاون صنایع سازمان صنعت، معدن و تجارت لرستان نیز در این نشست گفت: در 6ماهه سال جاری تسهیلات رونق تولید به 6 واحد تولیدی مبلغ 139میلیاردو 200میلیون ریال تسهیلات پرداخت شده است و در سال گذشته براساس سامانه رونق تولید به 349 واحد و طرح تسهیلات پرداخت کرده ایم.
مسعود رضا افزود: از محل تسهیلات مستقیم بانک ها به 367 طرح مبلغ یکهزارو 637 میلیارد و 770میلیون ریال تسهیلات پرداخت شده است.
وی اظهار کرد: درمجموع 716 طرح در استان مبلغ پنج هزارو 820میلیاردو 540میلیون ریال تسهیلات دریافت کرده اند.
جلسات ستاد تسهیل و رفع موانع تولید برای برطرف کردن مشکلات واحدهای تولیدی راکد، نیمه فعال و فعال برگزار می شود.
آخرین اخبار و رویدادهای استان لرستان، ایران و جهان علاوه بر سایت ایرنا لرستان در کانال تلگرامی @irnalorestan نیز منتشر می شوند.
3210/3022
خبرنگار: محمد یاراحمدی ** انتشاردهنده: احسان کردی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.